اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش بیجار خبر داد

رشد 30 درصدی هوشمندسازی مدارس بیجار

مدیر اداره آموزش و پرورش بیجار گفت: تاکنون بالغ بر 30 درصد مدارس این شهرستان هوشمندسازی شده‌اند که اعتبارات آن از وزارتخانه و کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.

رشد 30 درصدی هوشمندسازی مدارس بیجار

محسن لطف‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: برای امر هوشمندسازی مدارس این شهرستان اعتباری بالغ بر 12 میلیون تومان هزینه شده است. 

وی همچنین به برنامه‌های بزرگداشت روز معلم اشاره کرد و افزود: ستادی به نام بزرگداشت مقام معلم تشکیل و تصویب شده است که مهم‌ترین برنامه آن تجلیل از مقام شامخ معلم و حضور در میان خانواده‌های معلمان شهید و ایثارگر و تجلیل از آنها باشد.

لطف‌الهی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای روز معلم برگزاری مسابقات کتابخوانی از آثار شهید مطهری برای معلمان و دبیران است و به 12 نفر از معلمانی که موفق به کسب بیشترین امتیاز شده‌اند به مناسبت 12 اردیبهشت‌ماه جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش بیجار اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های روز معلم در این شهرستان برگزاری مسابقات ورزشی میان معلمان، تنیس روی میز برای بانوان و فوتسال برای آقایان است و به تیم‌های برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تمامی مدارس شهرستان با مشارکت انجمن اولیا و مربیان از معلمان و دبیران در برنامه‌های مختص و جداگانه منحصر به هر آموزشگاهی تجلیل به عمل خواهد آمد.

لطف‌الهی در ادامه از تجلیل 41 معلم نمونه شهرستانی خبر داد و گفت: 31 نفر از این مربیان شهرستانی و 9 نفر معلم برتر استانی هستند که در روز 12 اردیبهشت‌ماه در تالار شهید رجایی این شهرستان از آنها و خانواده‌های معلمان جانباز و شهید تجلیل خواهد شد.

وی معیارهای انتخاب معلم نمونه را خلاقیت و نو‌آوری، دارا بودن امتیاز تحقیق و تألیف و داشتن امتیاز در جشنواره‌های الگوهای برتر تدریس و ... اعلام کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش بیجار تصریح کرد: با توجه به هوشمندسازی مدارس آشنایی با تکنولوژی برای امر خطیر آموزش و معلمی از ضروریات است و در این راستا آموزش ضمن خدمت به معلمان به صورت تئوری و عملی و برخی کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است و مربیان از توانمندی‌های لازم برخوردارند.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای بسیار مهم که بتوان کار فرهنگی و تربیتی براساس آخرین استانداردهای دنیا انجام داد استفاده از نرم‌افزارهای قرآنی و دینی است که دانش‌آموزان را از آسیب‌های اجتماعی آگاه می‌سازد.

این مسئول به همکاری اداره آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه شهرستان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه که از توانمندی‌های معنوی و ظرفیت بالای روحانیت برخوردار هستند جهت رسیدن به اهداف تربیتی در سایه قرآن و اسلام برای مدارس و امر تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردارند.

لطف‌الهی با بیان اینکه معلمان رکن اساسی تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: معلمان برای رشد و بالندگی، رسیدن به حیات طیبه و آموزش و یادگیری تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهند کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از شأن و منزلت مقام معلم با توجه به جایگاه رفیع علم و دانش در اسلام باید به امری فراگیر تبدیل شود و همه مردم در گرامیداشت هفته معلم مشارکت کنند.

این مسئول اضافه کرد: معلمی شغل انبیای الهی است و فعالیت این قشر در راستای انسان‌سازی است لذا معلمان باید همه تلاش خود را برای پرورش افرادی برجسته و اثرگذار در جامعه به کار گیرند.

لطف‌الهی در پایان تصریح کرد: هفته معلم فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های معلمان است.

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول