اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در 40 روستای خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: فاز دوم پروژه بین‌المللی ترسیب کربن از آغاز سال 2010 میلادی به مدت پنج سال با اعتباری بالغ بر 2 میلیون دلار در سطح 40 روستای خراسان جنوبی در مساحت 200 هزار هکتار به تصویب رسیده است.

اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در 40 روستای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در همایش بزرگداشت دهمین سال اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در محل دفتر مطالعات وزارت امور خارجه افزود: افزایش گازهای گلخانه‌ای، گرمایش زمین و تخریب سرزمین از جمله بحران‌های بشر در طی قرن حاضر بوده که حاصل عملکرد نسنجیده انسان و استفاده بی‌رویه از منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی تصریح کرد: دهه‌های اخیر با رشد پرشتاب صنعت و فناوری، لزوم حمایت از مناطق روستایی بیشتر نمایان شد و در برنامه‌های توسعه پنج ساله جمهوری اسلامی ایران نیز نگاه ویژه‌ای به روستاها به عنوان محور توسعه وجود دارد.

رشید با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای  15 میلیون هکتار مساحت و 730 هزار نفر جمعیت است، اذعان داشت: در این استان برغم وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، وزش بادهای 120 روزه سیستان، خشکسالی‌های 14 ساله و کمبود منابع آب، در چند سال اخیر نگاه ویژه به توسعه روستاها از سوی دولت صورت گرفته است.

اجرای پروژه ترسیب کربن با رویکرد مشارکت مردمی

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی با اعتباری معادل 275 میلیارد تومان در سال 91، تشکیل صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستان با سرمایه دولتی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی حدود 45 میلیارد تومان، گازرسانی به روستاهای استان، اجرای طرح هادی روستا و اصلاح و احیای مراتع تنها بخشی از اقدامات موثر در راستای توسعه روستایی است.

رشید با اشاره به اینکه توسعه روستاها مسئله‌ای مهم و نیازمند نگاهی جامع‌نگر در بخش‌های مختلف اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی است، تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید مسائل اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی در نظر گرفته شود لذا بر این اساس پروژه ترسیب کربن با رویکرد مشارکت مردمی محلی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن برنامه‌ای مشترک بین دولت جمهوری اسلامی ایران، برنامه عمران ملل متحد (GNDP) و تسهیلات جهانی زیست محیطی (GEF) است، افزود: فاز اول آن از نیمه سال 2003، در دشت حسین آباد غیناب سربیشه واقع در استان خراسان جنوبی آغاز و با به پایان رسیدن فاز اول در سال 2009، فاز دوم آن از آغاز سال 2010 میلادی به مدت پنج سال با اعتباری بالغ بر 2 میلیون دلار در سطح 40 روستا در مساحت 200 هزار هکتار به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/69017/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول