اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

جمع‌آوری 45 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی زنجان از جمع‌آوری 45 میلیارد ریال زکات در استان خبر داد.

جمع‌آوری 45 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از سنت‌های حسنه است و کمیته امداد نیز در همین راستا اقدام به جمع‌آوری زکات مردمی می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد در زمینه جمع‌‌‌آوری زکات افزود: امروزه بستر خوبی برای جمع‌آوری زکات در استان فراهم شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در بحث زکات اضافه کرد: سال گذشته 45 میلیارد و 448 میلیون و 22 هزار و 170 ریال زکات از 169 روستای استان جمع‌‌آوری شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 272 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرای 46 پروژه احداثی از محل زکات جمع‌آوری شده تصریح کرد: همچنین از این محل 193 پروژه عام‌المنفعه نیز مرمت و تکمیل شد.

*ساخت تله‌ فیلم عبور از تاریکی با موضوع زکات

حسنلو در ادامه به اقدامات انجام شده در بحث ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و گفت: تهیه و ساخت تله فیلم عبور از تاریکی با موضوع زکات، توزیع 14 هزار و 160 بسته فرهنگی تبلیغی، کتاب و بروشور زکات به مبلغان، روحانیون و کشاورزان از فعالیت‌هایی است که در این بخش صورت گرفته است.

وی در ادامه گزینش هفت نفر از روحانیون به عنوان مبلغ زکات، تشکیل جلسات شورای استانی و شهرستانی زکات و برگزاری همایش‌ زکات با حضور اعضای شورا و ... را از دیگر اقدامات دبیرخانه شورای زکات در بحث ترویج فرهنگ عنوان کرد و گفت: تهیه اساسنامه و مراحل اجرایی طرح فرهنگی شجره طیبه با موضوع زکات، تهیه اساسنامه و فرآیند تشکیل ستاد فرعی زکات روستا نیز از سایر فعالیت‌های انجام شده توسط شورای زکات استان است.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول