اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد احیای زکات آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 70 درصدی جمع‌آوری زکات در آذربایجان غربی

مسئول ستاد احیای زکات آذربایجان غربی گفت: میزان جمع‌آوری زکات در آذربایجان غربی سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

افزایش 70 درصدی جمع‌آوری زکات در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام جابر شوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: سال گذشته در آذربایجان غربی بیش از 84 میلیارد ریال از مردم زکات جمع‌آوری شده است که از این مبلغ 9 میلیارد ریال برای طرح‌های عام‌المنفعه و برای مردم مناطقی که در این کار پسندیده مشارکت داشته‌اند هزینه شده است.

وی ادامه داد: از محل درآمدهای زکات امسال در استان تعداد 134 پروژه در حال انجام است که از این تعداد 22 طرح دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید و مابقی پروژه‌ها 112 واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) مسجد،حسینیه، ابنیه فرهنگی و ... را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به نحوه جمع‌آوری زکات از روستاها، تصریح کرد: از مجموع 2 هزار و 853 روستا در آذربایجان غربی تعداد یک هزار و 750 نفر از طرف خود مردم در روستاهای استان معرفی و انتخاب شده‌اند که به صورت افتخاری در کار جمع‌آوری زکات و هزینه کرد آن با ستاد زکات همکاری می‌کنند.

وی در مورد برنامه‌های آتی ستاد زکات آذربایجان غربی گفت: سال آینده برای ظرفیت سنجی زکات بالقوه استان برنامه داریم که باید با همکاری جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و بخشدار‌ی‌ها در روستاهای استان اقدام ‌کنیم تا بتوانیم با جمع‌آوری زکات بیشتر تعداد بیشتری از نیازمندان جامعه را زیر پوشش قرار دهیم.

در ادامه این جلسه مرتضی نظری فرماندار سلماس ضمن تقدیر از خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای رفع مشکلات و توانمندسازی نیازمندان در سطح شهرستان سلماس گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌یکی از نهادهای بسیار موفق در زمینه ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و توانمندسازی محرومان جامعه است.

انتهای پیام/61015/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول