اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی:

47 هزار شناسنامه مکانیزه در خراسان‌ جنوبی صادر شده است

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: طرح صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در خراسان جنوبی از تیرماه 89 آغاز و تاکنون بیش از 47 هزار فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در استان صادر شده است.

47 هزار شناسنامه مکانیزه در خراسان‌ جنوبی صادر شده است

علی‌ پور‌حسین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه طی فروردین‌ماه امسال تعداد یک‌هزار و 419 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: تعداد 14 هزار و 810 واقعه ولادت طی سال گذشته ثبت شده است که از این تعداد 7 هزار و 670 نوزاد پسر و 7 هزار و 140 نوزاد دختر متولد شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد واقعه ولادت در سال گذشته افزود: از مجموع واقعه ولادت ثبت شده تعداد 9 هزار و 482 واقعه ولادت در شهر و 5 هزار و 328 واقعه ولادت در روستا صورت گرفته است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی نسبت جنسیتی حاصل از ثبت ولادت را برابر با 107 اعلام کرد و گفت: یعنی در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 107 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

حسین‌پور با بیان اینکه طی سال گذشته 3 هزار و 502 واقعه فوت در استان ثبت شده، افزود: تعداد 301 واقعه فوت در فروردین‌ماه سال جاری در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.75 درصد کاهش داشته و از این تعداد واقعه فوتی 167 واقعه در شهر و 134 واقعه در روستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی فروردین‌ماه سال جاری تعداد 989 و در سال گذشته 8 هزار و 156 واقعه در استان ثبت شده است، گفت: حدود 57.54 درصد ازدواج‌ها درمناطق شهری و 42.46 درصد ازدواج‌ها در مناطق روستایی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیشترین فراوانی نام در دختران را فاطمه، فاطمه‌زهرا، زهرا، نازنین زهرا، زینب، ریحانه، کوثر، مهدیه و بیشترین فراوانی نام در پسران را امیرعلی، ابوالفضل، امیر حسین، امیر محمد، محمد، مهدی، محمد‌طاها، علی و محمد‌مهدی برشمرد.

طرح آرشیو الکترونیکی اسناد از تیرماه 90 در  خراسان جنوبی آغاز شد

حسین‌پور در ارتباط با طرح آرشیو الکترونیکی اسناد گفت: این طرح از تیرماه 90 در استان آغاز شده و هنوز ادامه دارد و تاکنون از تعداد یک‌میلیون و 570 هزار و 71 برگ سند ولادت و وفات استان تعداد یک‌میلیون و 267 هزار و 486 برگ از این اسناد آرشیو شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی متذکر شد: طرح صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در استان از تیرماه 89 آغاز و تاکنون بیش از 47 هزار فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال صادر شده که بیشترین شناسنامه مکانیزه صادره مربوط به بیرجند، قاینات و فردوس است.

حسین‌پور در مورد نام و نام خانوادگی کودکان بی‌سرپرست اذعان داشت: نام کودکان بی‌سرپرست بر اساس نام مندرج در حکم دادگاه و نام خانوادگی وی همان نام خانوادگی سرپرست (زوج) ثبت می‌شود.

انتهای پیام/69008/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول