اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر استاندار خراسان‎رضوی‎ به افغانستان صورت گرفت

امضای تفاهمنامه همکاری بین خراسان‎رضوی و ولایت هرات

استاندار‌ خراسان‎رضوی در پاسخ به دعوت رسمی والی هرات، در راس هیئتی متشکل از مدیران دولتی و خصوصی به افغانستان سفر و با مقامات این استان دیدار کرد که در نتیجه، تفاهمنامه همکاری بین دو استان خراسان‌رضوی و هرات به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری بین خراسان‎رضوی و ولایت هرات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‎رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر، استاندار خراسان رضوی در این رابطه اظهار کرد: این سفر دو روزه در پاسخ به دعوت رسمی والی هرات و با هدف تحکیم و گسترش روابط میان دو استان همجوار، با توجه به اصل منافع ملی و بر اساس توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده قبلی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان و تاکید بر رعایت احترام متقابل و حسن همجواری صورت گرفت.

وی گفت: امضای تفاهم همکاری بین دو کشور در حوزه‌های صنعتی، تجاری، علمی، فرهنگی، بهداشتی، خدمات شهری، زراعی و محیط زیست در چارچوب قوانین دو کشور و مبتنی بر اولویت سیاست خارجی از جمله دستاوردهای این سفر بود.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: دو طرف ضمن ابراز علاقه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو استان، بر اجرایی شدن توافقات قبلی و رفع موانع آنها تاکید نمودند.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: تسهیل در روند فعالیت تجار و بازرگانان دو طرف، تسریع در مبادله کالا، تبادل هیئت‌های تجاری، تقویت اتاق‌های بازرگانی و تجارت دو استان، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی به صورت اختصاصی و بین‌المللی و رفع موانع موجود در زمینه سرمایه‌گذاری در امور تولیدی، کشاورزی، صنعتی و تجاری از جمله تاکیدات طرفین در حوزه صنعتی و تجاری بود.

وی تصریح کرد: زمینه‌سازی جهت ایجاد و تداوم روابط بین مراکز آموزشی، برگزاری سمینارهای تخصصی، آموزش نیروی کار، تبادل امکانات آموزشی و استاد و دانشجو، تداوم و گسترش توریسم درمانی، کنترل بیماری‌های واگیر منطقه‌ای، اعزام استاد به مراکز فنی و حرفه‌ای هرات و پذیرش کارآموز و همچنین همکاری‌های مشترک فرهنگی از جمله موزه سینما، مرمت و نگهداری بناهای تاریخی و برگزاری هفته‌های فرهنگی نیز از دیگر توافقات در حوزه علمی، فرهنگی و بهداشتی است.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری و محیط زیست هم مقرر گردید دوره‌های آموزشی با هدف حفظ اکولوژی منطقه‌ای، حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی برگزار گردد و همچنین از طریق شرکت‌های توانمند بخش خصوصی در راستای گسترش و انتقال دانش و تجارب فنی و تکنیکی برای امور فنی و مهندسی حوزه‌های شهری هرات اقدام شود.

فروزان‌مهر گفت: طرفین توافق نمودند تا در امور کشاورزی، دامپروری و آبزیان با یکدیگر همکاری نمایند و زمینه‌های لازم را برای تبادل دانش و تجارت علمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دو استان فراهم نمایند.

وی افزود: استان خراسان‌رضوی اعلام آمادگی نمود تا با مشارکت بخش ‌خصوصی در انتقال دانش و تجارب فنی و تکنولوژی در حوزه‌های مختلف با ولایت هرات همکاری نماید.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر استفاده از وجود مضجع شریف رضوی به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور اظهار کرد: زمینه‌سازی برای حضور زائران از کشور افغانستان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های طرف مقابل بود که این مهم با جدیت از سوی مدیریت عالی استان دنبال می‌شود.

گفتنی است معاونان زیارت و برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی، مدیران بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، فنی و حرفه‌ای و همچنین روسای تشکل‌های بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و اتحادیه صادر کنندگان استان، فروزان‌مهر را در این سفر همراهی کردند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول