اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

امضای تفاهم‌نامه 19 ماده‌ای بین قزوین و جمهوری چوواش روسیه

استاندار قزوین گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین استان قزوین و جمهوری چوواش فدراسیون روسیه در 19 ماده و در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و بازرگانی امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه 19 ماده‌ای بین قزوین و جمهوری چوواش روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در دیدار با وزیر توسعه اقتصادی، صنایع و تجارت جمهوری چوواش فدراسیون روسیه با اشاره به اینکه استان قزوین دارای مزیت‌های مناسب و فراوانی برای سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: استقرار بیش از سه هزار و 400 واحد صنعتی در این استان، قزوین را به یکی از قطب‌های صنعت در کشورمان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت بالایی در بخش‌های صنعت و کشاورزی دارد، عنوان کرد: تولیدات بالایی هر سال در استان قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرد که این تولیدات بالاتر از حد نیاز مصرف است و با توجه به این ظرفیت بالا می‌توان از این امر در صادرات به دیگر کشورها استفاده کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین در سال‌های اخیر روابط تجاری خوبی با کشور روسیه و ایالت‌های آن داشته است، افزود: در این سال‌ها زمینه صادرات کشمش، شیشه، مواد شوینده، شیر خشک، پودر و محصولات گل‌خانه‌ای از استان قزوین به کشور روسیه و ایالت‌های آن فراهم شده است.

عجم یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب بین استان قزوین و جمهوری چوواش فدراسیون روسیه را تبادل دانشجو و استاد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های کشورمان است و هر سال تعداد زیادی از دانشجویان خارجی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، به طور حتم دانشجویان ایالت چوواش روسیه می‌توانند از این مزایا استفاده بهینه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های مهم و دستاوردهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، از این دانشگاه به عنوان یکی دیگر از برندهای استان قزوین نام برد و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از 10 دانشگاه برتر کشورمان است که توانسته در طول این سال‌ها در زمینه‌های مختلف پژوهشی و علمی از جمله روبوکاپ در میادین بین‌المللی و جهانی بدرخشد.

عجم خاطرنشان کرد: استان قزوین در عرصه‌ دانشگاهی و به خصوص در رشته‌های روباتیک، زبان فارسی و علوم پزشکی می‌تواند تجارب خود را در اختیار جمهوری چوواش قرار دهد.

استاندار قزوین یادآور شد: سرمایه‌گذاری کشورهای متعدد در استان قزوین نشانه پویایی و زمینه مستعد این استان برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی ادامه داد: تولیدات استان قزوین در زمینه مواد خوراکی علاوه بر تأمین نیازهای استان قزوین، نیازهای پایتخت کشور و هشت استان دیگر را نیز پوشش می‌دهد و این مهم از ظرفیت‌های استان قزوین برای سرمایه‌گذاری می‌تواند باشد.

عجم با اشاره به فراهم شدن مقدمات خواهر خواندگی قزوین و چوواش و اجرایی شدن این مهم در سفرهای بعدی بر همکاری‌های بیش از پیش تأکید کرد.

در خاتمه نیز تفاهم‌نامه همکاری بین استان قزوین با جمهوری چوواش فدراسیون روسیه در 19 ماده و در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و بازرگانی به امضای مجید نادری معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین و الکسی تاباکوف وزیر توسعه اقتصادی، صنایع و تجارت جمهوری چوواش روسیه رسید.

گفتنی است، این مراسم با حضور آلکسی تاباکوف وزیر توسعه اقتصادی، صنایع و تجارت دولت جمهوری چوواش فدراسیون روسیه، احمد عجم استاندار قزوین، جمشیدی‌ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، صفری مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین، کشاورز رئیس اتاق بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین و دیگر مسئولان سازمان صنعت، معدن قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/77004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول