اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف خراسان رضوی:

آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن در خراسان‌رضوی برگزار شد

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی از برگزاری آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سطح این استان خبر داد.

آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن در خراسان‌رضوی برگزار شد

حجت‌الاسلام سعید آخوندی روز جمعه در گفتگو با فارس در نیشابور اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور بیش از چهار هزار نفر در آزمون سراسری طرح ملی حفظ در خراسان رضوی شرکت کردند.

وی افزود: سازمان اوقاف کشور نیز در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز جامعه ایرانی به بیش از ده میلیون نفر حافظ قرآن، تربیت یک میلیون حافظ را ظرف مدت چهار سال بر عهده گرفت.

این مقام اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی سهم این استان از طرح مذکور را یکصد هزار نفر حافظ قرآن دانست.

آخوندی گفت: از اواسط سال 91 ستاد طرح ملی حفظ قرآن در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است که افراد پس از ثبت‌نام در کلاس‌های حضوری این طرح شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی این طرح اسفندماه سال گذشته برگزار شده است، اطلاع داد: شهرستان‌های طرقبه و شاندیز،‌ گناباد و جغتای موفق شدند در این رقابت‌های معنوی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ابتدای اجرای طرح 15 هزار و 440 نفر افراد ثبت‌نام کردند که با توجه به سختی کار و تخصصی بودن رشته بر خلاف پیش‌بینی ما مبنی بر کاهش این افراد به یک‌سوم در پایان طرح فقط حدود نیمی از این تعداد یعنی هشت هزار نفر تا پایان در کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن حضور داشتند.

آخوندی از آغاز اجرای مرحله دوم این طرح از خرداد سال 92 خبر و ادامه داد: علاوه بر افرادی که در سال 91 ثبت‎نام کرده‌اند، 13 هزار نفر نیز در سال 92 در طرح شرکت‌ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان طرح ملی حفظ افراد هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و 19 سال به بالا هستند، از صدا و سیمای خراسان رضوی برای پخش ویژه برنامه‌های رادیویی حفظ قرآن کریم در دو نوبت در ساعت 10:30 دقیقه صبح و 15 بعد از ظهر تقدیر کرد.

انتهای پیام/70006/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول