اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

موفقیت کار معلمان در الگوپذیری از شهید مطهری است

امام جمعه عنبرآباد گفت: باید همه ابعاد زندگی شهید مطهری در زندگی معلمان به کار گرفته شود، زیرا هر معلمی که الگویش شهید مطهری باشد، قطعا در کارش موفق می‌شود.

موفقیت کار معلمان در الگوپذیری از شهید مطهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی در دیدار با فرهنگیان شهرستان به مناسبت هفته معلم با اشاره به جایگاه و نقش تعلیم و تربیت در اسلام اظهار داشت: عوامل پیشرفت جامعه علم و دانش است و در کنار آن تهذیب و تزکیه نفس از ارزش والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با نگاه به این موضوع جایگاه معلم در جامعه مشخص می‌شود و وظیفه وی را دوچندان می‌کند، عنوان کرد: در مباحث اخلاقی انتخاب استاد شایسته مهم است و پیامبر اکرم برای معلم شایسته سه ویژگی بیان کردند،«اینکه بتواند دعوت به تواضع کند، انسان را از خودخواهی به خیرخواهی و از جهل به علم بکشاند».

دشت‌آبادی استاد مطهری را یک معلم خوب عنوان کرد و گفت: باید همه ابعاد زندگی شهید مطهری در زندگی معلمان به کار گرفته شود، زیرا هر معلمی که الگویش شهید مطهری باشد، قطعا در کارش موفق می‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان باید در کنار علم، مسائل دینی را به دانش‌آموزان آموزش دهند، بیان داشت: معلمان باید با شوق و انگیزه و با خلاقیت به دانش‌آموزان درس دهند.

حمزه زمانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد نیز در این دیدار گفت: معلمان مهم‌ترین نقش را در تربیت دانش‌آموزان دارند و باید علاوه بر اینکه با انگیزه تمام درس را به دانش‌آموزان فرا می‌دهند، یک الگوی خوب در جامعه باشند.

انتهای پیام/80005/ح10/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول