اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه جاری در استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: سال گذشته به دلیل عدم جذب دانش‌آموزان در پایه اول راهنمایی این آزمون در این پایه برگزار نشد، ولی امسال در پایه‌های ششم ابتدایی و اول متوسطه در یک مرحله‌، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه جاری در استان قزوین برگزار می‌شود، ابراز داشت: این آزمون در پایه ششم ابتدایی و اول متوسطه برگزار خواهد شد که دانش‌آموزان با قبولی در این آزمون می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان داشت: امسال با برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه ششم ابتدایی، 90 نفر از دختران و 90 نفر از پسران و سال اول دبیرستان 60 نفر از دختران و 60 نفر از پسران می‌توانند جذب مدارس استعدادهای درخشان شوند.

85 درصد مدارس قزوین در نوبت ثابت صبح دایر می‌شوند

وی با بیان اینکه تحصیل دانش‌آموزان در نوبت ثابت صبح نتایج مطلوبی در یادگیری و یاددهی دانش‌آموزان و معلمان دارد، تصریح کرد: اکنون 80 درصد مدارس استان قزوین در این نوبت دایر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق تلاش می‌کنند تا تمام مدارس استان قزوین در نوبت ثابت صبح برگزار شود، بیان کرد: 85 درصد از مدارس این استان در سال تحصیلی 92-93 در این نوبت دایر می‌شوند تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از مزایای آموزش تحصیل در نوبت صبح بهره‌مند شوند.

حبیبی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان قزوین در توسعه مدارس خاص و فنی‌ و حرفه‌ای موفقیت‌های خوبی داشته، ابراز داشت: در سال گذشته بیش از 46 درصد از این مدارس توسعه یافتند که این آمار در سال جاری به بیش از 48 درصد رسیده که این نهاد نسبت به تعهداتش در برنامه توسعه پنجم 50 درصد جلوتر است.

تغییر کتب درسی پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید

این مسئول عنوان کرد: امسال در راستای همسوسازی با سند بنیادین برنامه ملی آموزش و پرورش محتوای کتاب‌های پایه سوم ابتدایی و پایه اول متوسطه در سال تحصیلی 92 -93 تغییر می‌‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه هر ساله محتوای کتاب‌های درسی دو پایه تحصیلی تغییر می‌کند، متذکر شد: این تغییرات نیز طبق سند تحول بنیادین و برنامه ملی آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته محتوای کتاب‌های پایه دوم و ششم ابتدایی تغییر یافته، اضافه کرد: امسال نیز محتوای کتاب‌های پایه سوم ابتدایی و پایه اول متوسطه تغییر می‌یابد تا تمام کتاب‌های 12 پایه تحصیلی آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین و برنامه ملی آموزش و پرورش به مرور زمان تغییر ‌کند و این کتاب‌ها با محتوای جدید در مدارس تدریس ‌شود.

این مسئول با اشاره به پوشیدن لباس فرم پسران دانش‌آموز در مقطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه متذکر شد: این طرح در برخی از مدارس این مقطع تحصیلی در سال تحصیلی 91-92 اجرا شد که به مرور زمان این طرح در تمام مدارس استان قزوین انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه پوشیدن لباس فرم آثار تربیتی، و فکری مطلوبی در دانش‌آموزان دارد، اذعان داشت: اجرای این طرح یادگیری و انضباط آنان را در مدارس ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام/77009/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول