اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس کشور هوشمند می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت مدارس هوشمند در کشور می‌تواند سبب توسعه و رشد مباحث آموزشی و پژوهشی مربیان و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان شود.

مدارس کشور هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سالن اجتماعات دانشکده شهید بهشتی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در راستای تربیت معلمان و مربیان دانش‌آموخته، دانشگاه فرهنگیان را تاسیس کردیم و یک‌میلیون دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی در آزمون سراسری آن شرکت کردند از این تعداد 700 نفر علاقه‌مندی خود را به معلمی اعلام کردند و در انتها 25 هزار نفر به دانشگاه فرهنگیان راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) خیرترین انسان در جامعه است؛ ادامه داد: نقش تربیتی در جامعه سبب می‌شود تا خوبی‌ها فرهنگ‌سازی شود، خیر تنها مال خود را انفاق نمی‌کند بلکه خنده، محبت، احترام و ادب را نیز می‌توان به جامعه تحویل داد و انسان‌های بسیاری را از این خیر بهره‌مند کرد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: مدرسه برای تربیت فرزندان جامعه است و افراد خیر با اقدام خود گام بزرگی را در راستای تربیت افراد جامعه و فرهنگ‌سازی غنی انجام می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تمامی اموالی که در دنیا داریم پس از مرگ به طور خودکار به وارثان می‌رسد اما تنها ساخت مدرسه است که هم در زمان زنده بودن فرد و هم در زمان مرگ وی می‌تواند برای او خیر و برکات را به همراه داشته باشد و حتی وارثان حقی در این امر ندارند.

وی اظهار کرد: این فرهنگ‌سازی والدین شما و تربیت سالمی که آنها به شما روا داشته‌اند است که سبب شده شما کارهای خیر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید و جزو خیران مدرسه‌ساز قرار گیرید.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: خداوند برای انجام دادن هر کار خیری انسان را دعوت می‌کند حتی برای خواندن نماز صبح هم انسان از سوی خداوند دعوت می‌شود؛ اندیشه ساخت مدرسه نیز در ذهن شما توسط خداوند قرار گرفته است و شما از سوی خدا انتخاب شده‌اید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به واسطه شما خیران میلیون‌ها انسان در این جامعه تربیت می‌شوند؛ خاطرنشان کرد: تنها سرمایه‌گذاری برای ساخت مدرسه است که فایده‌های بسیاری دارد در صورتی که در انجام هرکاری هم ضرر و هم فایده برای فرد حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: در خراسان‌رضوی حدود 33 استخر در حال احداث است اما این دانش‌آموزان هستند که نیاز به استخر دارند و باید برای آنان تهیه شود.

حاجی‌بابایی با تاکید براینکه خراسان‌رضوی رتبه نخست در خیران مدرسه‌ساز کشور را دارد؛ افزود: مدرسه هوشمند از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش در حال حاضر است که خیران می‌توانند با کمک به این مهم در راستای کمک به آموزش فرزندان گام بزرگی بردارند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) بزرگترین معلم و مادر هستی و همچنین پرافتخارترین زن تاریخ است که بانوان جامعه ما با الگوپذیری از این بانوی بزرگوار می‌توانند در بحث‌های تربیتی فرزندان خود گام بردارند.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول