اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد

هوشمند سازی 18 درصد از مدارس استان مرکزی

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از پیشرفت 18 درصدی هوشمند سازی مدارس استان مرکزی خبر داد.

هوشمند سازی 18 درصد از مدارس استان مرکزی

سیف‌الله کریم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با توجه به وضعیت استان مرکزی در هوشمند سازی مدارس گفت: هوشمند سازی مدارس گام بلندی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌رود و جایگاه استان مرکزی در هوشمند سازی در رده استان‌های متوسط است.

وی هوشمند سازی مدارس را نیازمند بودجه‌های استانی دانست و تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید مدارس خاص استان از جمله مدارس غیر انتفاعی، نمونه و شاهد هوشمند می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: فراهم کردن محیطی جذاب و پویا برای شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت‌های فردی دانش‌آموزان و پرورش نیروی انسانی متفکر و پژوهشگر، مشارکت در نظام ملی نوآوری آموزشی به منظور تحول در یادگیری و یاد دهی و ارتقاء سطح علمی و مهارت‌های معلمان از اهداف اصلی هوشمند سازی مدارس است.

کریم‌زاده بهبود مستمر و ارتقاء کیفی مدارس، حرکت از سمت نظام سنتی آموزشی به سوی نظام جدید فناوری و آموزشی و تحول تدریجی معماری مدرسه را از مواردی برشمرد که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: حرکت شتابان به سمت هوشمند سازی مدارس می‌تواند تحول عظیمی در یادگیری و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته و به دنبال آن سبب پیشرفت علمی کشور شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: امسال دو هزار و 500 نوآموز ورودی پایه اول ابتدایی در این طرح مورد سنجش قرار می‌گیرند که تعداد نوآموزان ورودی به مقطع ابتدایی نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

کریم زاده اظهار داشت: امتحانات تمامی مدارس از 25 اردیبهشت ‌ماه آغاز و تا 20 خرداد ماه سال ‌جاری ادامه خواهد داشت.

به گفته وی ثبت‌نام دانش‌آموزان در بقیه پایه‌ها نیز از 15 خرداد الی 15 تیر ماه انجام می شود.

انتهای پیام/87002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول