اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی:

50 درصد اعتبارات ساخت مدارس را خیران تامین می‌کنند

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: 50 درصد اعتبارات ساخت مدارس در کشور را خیران تامین می‌کنند.

50 درصد اعتبارات ساخت مدارس را خیران تامین می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ محمدحسن واحدی ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی در سالن اجتماعات مجتمع شهید بهشتی مشهد، ضمن عرض تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، اظهار کرد: در دولت نهم و دهم ماهانه مدرسه در خراسان رضوی ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود 20 درصد اعتبارات عمرانی خراسان رضوی به مدارس اختصاص یافته است که خیران خراسان رضوی توانسته‌اند حدود 50 درصد اعتبارات سالانه این استان را در مدرسه‌سازی تامین کنند.

واحدی عنوان کرد: سالانه حدود 700 تا 800 مدرسه با اعتبار 110 میلیارد تومان در کل کشور ساخته می‌شود که به طور متوسط حدود 50 میلیارد تومان آن را خیران تامین می‌کنند.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در خراسان رضوی حدود 500 مدرسه نیمه تمام وجود دارد؛ همچنین 142 مدرسه نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد توسط خیران خراسان رضوی ساخته شده است.

وی تاکید کرد: خیران خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده‌اند و همچنین توانسته‌اند کمک شایانی به فرهنگ‌سازی این مهم در استان خود کنند.

واحدی اظهار کرد: سه شاخصه توسعه در سطح ملی برای پیشرفت و گسترش کشور وجود دارد که شامل خودباوری؛ خود اتکایی و مشارکت است که اینها در کنار هم منجر به، به وجود آمدن واژه امید به زندگی می‌شود که این حرکت خیران مدرسه‌ساز این امید را در میلیون‌ها انسان در سراسر کشور به وجود آورده‌اند.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدوارم هر روز بیشتر از گذشته نهال شکوفا شده خیران به هدف و مقصد نهایی خود برسند و مانند همیشه نقش شامخ خود را در پیشرفت و آبادانی کشور انجام دهند.

انتهای پیام/70018/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول