اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌روایت وزیر آموزش و پرورش از واکنش‌های عجیب به استخدام معلم ورزش

‌حاجی‌بابایی: برای استخدام 20 هزار معلم ورزش به 20 هزار نفر جواب پس دادم

وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌42 ماه پیش زمانی که در شورای معاونین تصمیم ورود 20 هزار معلم ورزش را در سیستم آموزش و پرورش خبر دادم با واکنش‌های عجیبی مواجه شدم.

‌حاجی‌بابایی: برای استخدام 20 هزار معلم ورزش به 20 هزار نفر جواب پس دادم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در همایش پهلوانان حماسه‌ساز که در محل تالار ابن هیثم تربیت معلم شهید بهشتی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: 42 ماه پیش زمانی که در شورای معاونین تصمیم ورود 20 هزار معلم ورزش را در سیستم آموزش و پرورش خبر دادم با واکنش‌های عجیبی مواجه شدم.

‌وی افزود: برای به سر منزل مقصود رساندن این حرف و تصمیم خود در محضر بیش از 20 هزار نفر پاسخ دادم.‌

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ورزش در حوزه آموزش و تربیت فرزندان به طور جدی مغفول مانده، خاطرنشان کرد: تمام افراد می‌گفتند نیاز امروز سیستم آموزش و پرورش مباحث فیزیک، شیمی و ریاضی بوده و ورزش نسبت به آنها برتری ندارد.

وی ادامه داد: من در پاسخ به تمام آنان گفتم هر فردی ملزم نیست فیزیک، ریاضی و شیمی یاد بگیرد اما در جامعه‌ای که ورزش نباشد آن جامعه می‌میرد و به دیگر اهداف خود نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش در مدارس باید نهضتی عظیم صورت گیرد، گفت: تصمیم خود را با قاطعیت عملی ساخته و اعلام جذب 40 هزار معلم را که 20 هزار مورد نیاز ورزش بود اعلام کردم.

وی یادآور شد: یکی از نکات جالب و قابل ذکر این است که پس از این موضوع امروز همان افرادی که با این پیشنهاد بنده سر مخالفت داشتند، از سر رضایت از من قدردانی کرده‌اند.

حاجی‌بابایی اذعان داشت: در حال حاضر در کشور 30 هزار معلم ورزش داریم و من به صراحت اعلام می‌کنم برای تکمیل شدن و تحقق هدف ورزشی نیازمند 60 هزار معلم ورزش در مدارس و در مقاطع مختلف هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: عده‌ای مداوم می‌گویند باید با مواد مخدر در میان جوانان و دانش‌آموزان مبارزه کرد اما اگر ورزش و نشاط را در مدارس رشد و ارتقا دهیم دیگر دغدغه اعتیاد نداریم.

وی با بیان  اینکه برای تبیین فرهنگ ورزش و جایگاه حقیقی آن باید همه پای کار بیایند گفت: سیستم آموزش و پرورش نقشه راه را آماده می‌کند و دیگران برای عملی ساختن آن باید پای کار بیایند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: ورزش جایگاه ویژه‌ای در زندگی یکایک افراد جامعه دارد؛ دلیل اینکه ورزش در مجموعه آموزش و پرورش جای گرفت این بود که این مقوله باید به عنوان یک علم تعریف شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ورزش با خلق و خوی معلمی را قبول دارم؛ جایگاه معلم جایگاهی با عزت و قابل تکریم است.

انتهای پیام/70023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول