اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد

اهدای کتاب توسط معلمان در هفته معلم/ حضور پیک صبا در 29 شهر خوزستان

استاندار خوزستان گفت: معلمان و حوزویان در سالروز شهادت استاد مطهری کتاب‌های خود را به مکان‌های مشخص شده اهدا کنند تا این کار به عنوان یک حرکت نمادین ادامه یابد.

اهدای کتاب توسط معلمان در هفته معلم/ حضور پیک صبا در 29 شهر خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در جلسه کارگروه کتابخانه‌های عمومی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: سرفصل‌هایی در راستای پیشبرد برنامه‌های کارگروه کتابخانه‌های عمومی استان برای سال 92 تنظیم می‌شود که برای اجرایی کردن آنها باید کمیته‌هایی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید و نشر کتاب در استان باید رسیدگی شود خطاب به رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در یک جلسه وضعیت تولید و نشر کتاب در استان باید مورد بررسی قرار گیرد و به‌منظور بهبود وضعیت ناشران و حمایت از آنان تلاش شود.

استاندار خوزستان بر عضویت شرکت‌های بزرگ در نهاد کتابخانه‌ها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید مسئولیت‌پذیری شرکت نفت علاوه بر بحث درمانی به سایر حوزه‌ها نیز تعمیم داده شود.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است، اضافه کرد: باید آموزش‌های لازم به اعضای نهاد کتابخانه‌ها برای ارتقای نظام مطالعه، میزان کتابخانه‌های مشارکتی در بسیج، مدارس و دانشگاه‌ها افزایش یابد و عضویت ائمه جمعه شهرستان‌ها در کارگروه کتابخانه‌ها ابلاغ شود.

حجازی به نزدیک شدن سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم اشاره کرد و گفت: در این روز معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و حوزویان پیش‌قدم شوند و کتاب‌های اهدایی خود را به مکان‌های مشخص شده تحویل دهند تا این کار به عنوان یک حرکت نمادین در مناسبت‌های مختلف ادامه یابد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ مطالعه در استان عنوان کرد: صدا و سیمای استان می‌تواند از خردادماه امسال یک پیک صبا را داشته باشد و تا پایان سال در 29 شهرستان، استان حضور یابد تا با اهدای کتاب توسط مردم نهضت مطالعه افزایش یابد.

استاندار خوزستان ادامه داد: هزینه‌های نهاد کتابخانه‌های استان را به گونه‌ای تامین می‌کنیم تا در شهرهای کوچک و روستا‌ها مردم بابت عضویت مجبور نباشند هیچ هزینه‌ای را پرداخت کنند.

انتهای پیام/72011/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول