اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده مردم قزوین در مجلس:

طرح رتبه‌بندی معلمان در حال پیگیری است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از بررسی و پیگیری طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

طرح رتبه‌بندی معلمان در حال پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در نشست با فرهنگیان شهرستان آبیک که در سالن سمائیان برگزار شد، اظهار داشت: با تعدادی از نمایندگان مجلس در صدد پیگیری طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم که در صحن علنی مجلس مطرح و در صورت تصویب، گامی بزرگ در راستای ارتقای جایگاه معلمان برداشته می‌شود.

وی افزود: همان گونه که برای اساتید دانشگاه‌ها و هیئت علمی دانشگاه‌ها رتبه‌بندی وجود دارد با تصویب طرح رتبه‌بندی، معلمان با توجه به امتیازات و شرایط لازم از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: چرا معلمی که 20 تا 25 سال در آموزش و پرورش خدمت کرده، باید به دیگران نیازمند باشد و حقوق مکفی نداشته باشد که امیدواریم بتوانیم با تصویب طرح رتبه‌بندی، معلمان را به جایگاه واقعی‌شان برسانیم.

حسینی افزود: اعتقاد قلبی بنده این است که قدرت و امکانات معلمان را باید از لحاظ مادی به جایی رساند که نیاز به کسی نداشته باشند.

مبارزه با افکار التقاطی مهم‌ترین هدف شهید مطهری بود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن هفته معلم، مبارزه با افکار التقاطی و انحرافی را از مهم‌ترین هدف شهید مطهری عنوان کرد و افزود: این شخصیت اسلامی در برهه‌ای از زمان که احساس کرد فکر و اندیشه مارکسیستی و افکار انحرافی در حال تزریق به جوانان است در مقابل این‌گونه افکار ایستاد و هزینه‌اش را هم که شهادت بود، تقدیم جامعه اسلامی کرد.

حسینی اضافه کرد: شهید مطهری در سال 54 به مدت پنج شب در مسجد شیخ الاسلام شهر قزوین برای سخنرانی دعوت به منبر شده بود که از سوی طرفداران منافقین به ایشان بسیار توهین شد، چراکه اذعان می‌کردند شهید مطهری عامل عقب ماندگی مردم است ولی شهید مطهری با لبخند می‌گفت که تشخیص این است و نباید بگذاریم اندیشه التقاطی و انحرافی در جامعه ترویج یابد.

وی تصریح کرد: شهید مطهری انصافا با افکار التقاطی مبارزه سنگینی کرد که سبب شد کینه و بغضی سنگین بر دل منافقین بنشیند و بسیار ناجوانمردانه به دست گروهک منافقین یعنی گروه فرقان به شهادت رسید.

این مسئول اذعان داشت: جریانات انحرافی در طول تاریخ اسلام و تشیع همواره وجود داشته و وجود خواهد داشت که امروز می‌توان به جریانات انحرافی وهابیت و بهائیت در مذهب سنی و صوفی‌گری در مذهب شیعه اشاره کرد.

معلمان شغلشان را با مسائل مالی مقایسه نکنند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که هیچ شغلی قابل قیاس با شغل معلمی نیست، تصریح کرد: گرچه بخشی از معلمی مادیات است، ولی تنها مادیات نیست بلکه معلم از جایگاه و مقامی بسیار والایی برخوردار است و معلمان نباید شغلشان را با مسائل مالی مقایسه کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: معلمان می‌توانند به نحوی نقششان را ایفا کنند که در تاریخ نامشان زنده بماند و یا می‌توانند افرادی را تربیت کنند که در تاریخ یادشان ماندگار شود که ثمره زحمت معلمان محسوب می‌شود.

وی افزود: معلمان مقام بزرگی دارند که نباید از این مقام غفلت بورزند و آموزش و پرورش نیز باید برای این موضوع بیش از پیش ارزش قائل شود.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه در هیچ کدام از کتب درسی کرنش و احترام دانش‌آموزان به معلمان وجود ندارد؛ این در حالی است که در دروس حوزه علمیه به آداب تعلیم و تربیت پرداخته شده است.

حسینی اضافه کرد: به وزیر آموزش و پرورش تأکید کرده‌ام که در کتب درسی جایگاه معلمان گنجانده شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از توهین، بی‌ادبی، جسارت و حتی کتک خوردن برخی از معلمان از سوی برخی از دانش‌آموزان اظهار تأسف کرد و گفت: با توجه به اینکه بوسیدن دست در اسلام حرام است، ولی بوسیدن دست معلم عالم اشکالی ندارد که دانش‌آموزان باید با افتخار به چنین عمل نیکویی دست بزنند چراکه امام علی (ع) فرموده‌اند که دهان معلم را باید با مروارید پر کرد.

حسینی بیان کرد: علاوه بر اینکه مجلس و دولت باید به مقام معلمان ارزش قائل شوند جامعه هم باید به این مهم، توجه ویژه داشته باشد و مدیران نیز باید در مدارس، جایگاه معلمان را برای دانش‌آموزان تبیین و متذکر شوند.

وی افزود: معلمان باید طبق گفته بزرگی، به دانش‌آموزان بیاموزند که همه مردم صادق نیستند، ولی نباید به همه افراد بدبین باشند، بیاموزند که همه سیاستمداران خودخواه نیستند و برخی رهبران جوانمرد هستند، بیاموزند که در ازای هر دشمنی، دوستی وجود دارد و به عنوان مثال با کار و کوشش یک ریال درآورند بالاتر از آن است که پنج ریال رایگان به انسان دهند.

این مسئول ادامه داد: معلمان باید به دانش‌آموزان بیاموزند که اگر مردود شوند بهتر از آن است که با تقلب نمره و مدرک بگیرند و بیاموزند که سخنان را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند.

تأثیرگذاری معلمان بر دانش‌آموزان بیشتر است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیرگذاری معلمان در دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی بیشتر از پدر و مادر است، اذعان داشت: معلمان می‌توانند دانش‌آموزانی شجاع و مفید تربیت کنند که بتوانند در برابر جنگ نرم دشمنان ایستادگی کرده و افرادی مفید برای آینده کشور باشند.

انتهای پیام/77006/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول