اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه علمیه حقانیه ایرانشهر:

جامعه اهل سنت در خلق حماسه سیاسی محکم و استوار ایستاده است

مدیر مدرسه علمیه حقانیه ایرانشهر گفت: جامعه اهل سنت همچون گذشته در کنار برادران شیعه در خلق حماسه سیاسی، محکم و استوار و پیرو مقام معظم رهبری ایستاده است.

جامعه اهل سنت در خلق حماسه سیاسی محکم و استوار ایستاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، مولوی عبدالصمد دامنی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی روحانیت تشیع و تسنن شهرستان ایرانشهر با موضوع راهکارهای تقریب مذاهب اظهار داشت: به فرموده خداوند در آیه 58 سوره نساء، امانت الهی تنها پول، مال و اشیاء ذی‌قیمت نیست بلکه جسم انسان، همسر، فرزند و همگی اینها امانت‌های الهی هستند و یکی از مهم‌ترین امانت‌ها، امانت مسئولیت است که خداوند آن را به عهده برخی می‌گذارد.

وی افزود: انسان‌ها همان طور که مال یا اشیاء ذی‌قیمت خود را به دست هر کسی نمی‌سپارند و در انتخاب امین دقت می‌کنند در انتخاب رئیس جمهور و شورای شهر که می‌خواهد آینده چهار ساله کشور، شهر و روستای خود را به آن بسپارد باید دقت کرده و شخص اصلح را برای این منصب انتخاب کنند.

مدیر مدرسه علمیه حقانیه ایرانشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه انتخاب اصلح گفت: آنچه که ایشان برای ما می‌فرمایند به عنوان چراغ راه و تکلیف شرعی و دینی و گره‌گشای مشکلات است که همگی موظف عمل به آن هستیم.

دامنی ادامه داد: در انتخاب اصلح نباید به قوم، قبیله و مذهب اهمیت داد بلکه آنچه ملاک انتخاب است اول تخصص لازم در کنار تدین و تقوی است که می‌تواند امانت‌دار خوبی در مدت ریاستش باشد.

این مسئول اضافه کرد: اینکه اینگونه تصور کنیم رئیس جمهور، وزیر یا وکیل یا عضو شورا باید از فلان قوم و یا فلان مذهب باشد حرف اشتباهی است، بلکه آنچه در انتخاب و مسئولیت مهم است اصل شایسته ‌سالاری بوده و هر کس که شایسته مسئولیت و شایسته انتخاب است باید در رأس کشور یا اداره‌ای قرار گیرد.

امام جمعه مسجد حقانیه ایرانشهر افزود: ملت ما در سال حماسه سیاسی و اقتصادی به امید خداوند همچون راهپیمایی 22 بهمن که حماسه آفریدند در این انتخابات با حضور صد در صدی خود حماسه بزرگ در جهان خلق می‌کنند و سابقه این ملت گواه حرف من است.

دامنی انتخابات را سهیم شدن شهروندان در آینده سیاسی خود و کشور خواند و ابراز داشت: جامعه اهل سنت همچون گذشته در کنار برادران شیعه در خلق حماسه سیاسی، محکم و استوار و پیرو مقام معظم رهبری ایستاده است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) ایرانشهر هم در این نشست متذکر شد: علما امین و چراغ راه مردم هستند که مردم با پرتو نور علما، مسیر سعادت دنیا و آخرت خود را پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام نظر بامری اذعان داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت حوزه‌های علمیه تشیع و تسنن فضای خوبی برای گسترش و تبلیغ دین مبین اسلام فراهم کرده است.

گفتنی است، این نشست با حضور بیش از 70 نفر از روحانیت تشیع و تسنن شهرستان و حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد ایرانشهر و مشارکت مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول