اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

قانون و اخلاق خط قرمز انتخابات است

رئیس کل دادگستری استان کرمان خط قرمز در انتخابات را قانون و اخلاق خواند و گفت: قانون تحقیر، اهانت، تخریب و شایعه‌سازی علیه کاندیداها را جرم تلقی کرده است.

قانون و اخلاق خط قرمز انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام علی توکلی در جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی در این شهرستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «انتخابات مظهر قدرت ملی ما است»، اظهار داشت: مردم در انتخابات هم مسئولیت‌پذیری و هم اهمیت دادن به سرنوشت خود را نشان می‌دهند که این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مولود حضور مردم دانست و افزود: اگر مردم به مولود حضور خود توجه داشته باشند و آن را استمرار دهند، شاداب، سالم و مقتدر باقی می‌ماند.

توکلی با بیان اینکه در بعضی از برهه‌های زمانی دو امر زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی از برجستگی خاصی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: این دو امر مهم طی 34 سال پس از انقلاب توانسته است، کارآمدی نظام را نشان دهد و بسیاری از نیرنگ‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

وی در بحث دشمن‌شناسی با اشاره به فرمایش پیامبر (ص) که فرمودند «عاقل‌ترین مردم کسی است که دشمن خود را بشناسد و از او نافرمانی و سرپیچی کند»، گفت: کشور ما دارای دشمنان زیادی است که برای تخریب ما ساکت نمی‌مانند و تلاش می‌کنند تا به هر شکل ممکن این ملت را از پا درآورند. 

توکلی با تأکید بر اینکه این انقلاب را تنها ساختار حکومتی نگه نداشته، بلکه آنچه آن را حفظ کرده، حضور مردم بوده که توسط ولی فقیه مدیریت و ارشاد شده است، عنوان کرد: طی این سال‌ها مسئولیت‌شناسی مردم در زمان‌های خاص توانسته است، تحولی بزرگ ایجاد کند که نمونه بارز آن انتخابات سال 88 و حماسه 9 دی ماه است که عنصری اساسی و کارآمد به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هر کدام از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارای رویکردهای خاصی دانست و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری باید اقتدار نظام مدنظر قرار گیرد.

توکلی بیان داشت: در حوزه خاورمیانه موقعیت جمهوری اسلامی برای ما بسیار حائز اهمیت است و حتی یک رأی بیشتر در اقتدار ایران بسیار مؤثر بوده و می‌تواند، سیاست‌های دشمنان ما را متحول و دگرگون کند، بنابراین باید به گونه‌ای عمل کرد که تمام اندیشه‌ها و برنامه‌های آنها را از بین برد.

وی اذعان داشت: تأکیدات مقام معظم رهبری نیز به نوع انتخاب ما جهت می‌دهد، همان طور که فرمودند «کسانی را انتخاب کنید که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و ... دارای برنامه باشند».

توکلی با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند، «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، خاطر نشان کرد: فتنه 88 نمونه بارزی است که نقش ولایت فقیه را به خوبی نشان می‌دهد، زیرا توانست با زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و حضور مردم با کمترین خسارت آن را خنثی کند.

وی با توجه به برنامه‌ها و اهداف دشمن نسبت به انتخابات خرداد ماه سال جاری اظهار داشت: دشمن برای ناامید کردن مردم و گرفتن شادابی و نشاط جامعه در حوزه‌های مختلف تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخته است.

توکلی با بیان اینکه برای ایجاد حماسه سیاسی باید شور و نشاطی متفاوت از گذشته ایجاد شود، تصریح کرد: حماسه سیاسی بیانگر بسیاری از روحیات، افکار و جهت‌گیری‌های ملت است و وحدت آنان موجب ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را محلی و طایفه‌ای دانست و افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف و هسته‌های حفاظت اجتماعی اگر از جایگاه خود استفاده ناصحیح و به نفع یا ضرر هر یک از کاندیداها یا حزب و گروه خاصی استفاده کنند، خیانت کرده و عمل خلاف قانون انجام داده‌اند.  

توکلی با تأکید بر اینکه اعضای این شوراها و هسته‌ها به نفع یا ضرر هیچ کاندیدایی حق ورود به مسائل انتخاباتی را ندارند، عنوان کرد: باید به اعتقاد مردم که اعضای شوراهای حل اختلاف را سالم‌ترین، صالح‌ترین و بهترین افراد می‌دانند در انتخابات بی‌طرف بمانند.

وی با بیان اینکه مطبوعات نقش بزرگی در آرام‌سازی فضای جامعه و ایجاد نشاط در ایام انتخابات دارند، ابراز داشت: رسانه‌ها به ویژه نشریات محلی باید حقایق را بدون تخریب سایر کاندیداها بیان کرده و حرمت افراد را حفظ کنند.

توکلی خط قرمز در انتخابات را قانون و اخلاق خواند و عنوان کرد: قانون تحقیر، اهانت، تخریب و شایعه‌سازی علیه کاندیداها را جرم تلقی کرده است، بنابراین رسانه‌ها حق ندارند، این خطوط قرمز را بشکنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هرگونه نظرسنجی در انتخابات را جرم دانست و گفت: این نظرسنجی‌ها موجب ایجاد التهاب در فضای جامعه می‌شود که نقش رسانه‌های بومی و نشریات محلی را می‌طلبد.

توکلی با توصیه به کاندیداهای این دوره از انتخابات بیان داشت: آنان باید از دادن وعده‌های تحقق نیافته، خودداری کرده، حرف‌های صادقانه بگویند، شوراهای اسلامی شهر و روستاهای فعلی را زیر سئوال نبرند و از تخریب رقبای خود اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه شوراها خدمات خوبی به مردم ارائه داده‌اند، اذعان داشت: کاندیداها می‌توانند، نواقص و مشکلات شهرها را برای مردم تبیین و تشریح کرده و به بیان راهکارهای مناسب بپردازند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: این جلسه در راستای جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی برگزار شده است تا اعضای شوراهای حل اختلاف را برای برگزاری انتخاباتی سالم توجیه کنند.

حجت‌الاسلام عباس اسدی شوراهای حل اختلاف را بازوی توانمند دادگستری ذکر و خاطر نشان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل محلی و طایفه‌ای بودن، تنش‌ها و مشکلات بیشتری دارد که احساس مسئولیت بیشتر این شوراها را می‌طلبد.

به گزارش فارس، جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی با حضور رئیس کل و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان، رئیس دادگستری، اعضای شوراهای حل اختلاف، هسته‌های حفاظت اجتماعی و شورای اسلامی شهر جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/80001/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول