اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خوزستان:

مجریان انتخابات از یک شخص خاص جانبداری نکنند

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مجریان انتخابات از یک شخص خاص در انتخابات جانبداری نکنند زیرا نه تنها به روند انتخابات کمک نمی‌کند بلکه نتیجه عکس دارد.

مجریان انتخابات از یک شخص خاص جانبداری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدکریم حسینی در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نخستین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی در سال 92 با موضوع حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برگزار می‌شود که در راستای جامع عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها افزود: اقدامات لازم در حوزه اجتماعی و سیاسی برای برگزاری انتخابات در خوزستان در حال پیگیری و انجام است و نشست هم‌اندیشی با حضور سران عشایر و طوایف خوزستان، برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: امید است که با برگزاری این نشست‌ها و حضور اقشار مختلف از جمله هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، جوانان و بانوان، برای خلق حماسه سیاسی و حضور گسترده در انتخابات آماده شویم.

وی با اشاره بر اینکه دو انتخابات را پیش‌رو داریم، بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری که کاملا ملی است و انتخابات محلی شورای شهر و روستا، که هر دو برای ما مهم هستند و باید تلاش کنیم با تشویق انسان‌های سالم، افراد شایسته‌ای برای خدمتگزاری به مردم کاندید شوند.

حسینی تصریح کرد: با کمک اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی و اقدامات در حال انجام است، می‌توان انتخابات پیش‌رو را با مشارکت باشکوه مردم و بدون ایجاد هیچ شائبه‌ای از دخالت در انتخابات و بروز ابهاماتی در انتخابات از سوی دشمنان، برگزار کرد.

وی افزود: تلاش می‌شود که انتخاباتی سالم که مایه آبروی کشور است برگزار و اصلح‌ترین فرد برای تصدی امور اجرایی کشور انتخاب شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بر جایگاه شورا‌ها و سپردن امور شهری و روستایی به دست خود مردم تاکید و گفت: دست اندرکاران دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان باید مردم را برای انتخاب افراد شایسته تشویق کنند، البته ماموریت‌های دستگاه‌های فرهنگی نباید تحت‌الشعاع فضای انتخاباتی قرار گیرد.

وی به وجود خلأیی در خصوص نحوه تبلیغات و برنامه‌های انتخاباتی اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع این خلأ از صاحب نظران دعوت شد.

وی اضافه کرد: در این خصوص نیز کتابی با عنوان «حقوق انتخاباتی در نظام سیاسی ایران» به تالیف احسان پورمحمود با موضوع آشنایی انتخاب کنندگان و انتخاب‌شوندگان با قوانین انتخابات منتشر شد.

حسینی با بیان اینکه ایجاد بستر فرهنگی و اجتماعی به تحقق حماسه اقتصادی کمک می‌کند ادامه داد: کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان می‌تواند در راستای ارتقای فرهنگ مصرف و فرهنگ استفاده از محصولات داخلی آن‌ها سهیم باشد.

وی خاطر نشان ساخت: حدود 15 هزار نفر در انتخابات شورا‌ها در خوزستان ثبت نام کرده‌اند و این دوره نسبت به دوره‌های قبل در کمیت و کیفیت کاندیدا‌ها رشد داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص مراحل اجرایی انتخابات گفت: بر اساس جدول زمانبندی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در حال حاضر در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان هستیم و پس از اعلام رسمی کاندیدا‌ها، تبلیغات آغاز می‌شود.

وی افزود: ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نیز از 17 اردیبهشت آغاز و هیئت اجرایی این انتخابات تشکیل می‌شود.

حسینی در مورد پوشش انتخابات توضیح داد: پوشش انتخابات وظیفه دستگاه خاصی نیست و همه باید در به وجود آمدن این حماسه سیاسی همکاری کنند و ما وظیفه هر دستگاه را تعیین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نباید خدمات نظام اسلامی را نادیده بگیریم، یادآوری کرد: باید از بزرگ‌نمایی مشکلات و سیاه‌نمایی و پرداختن به اموری که از اهداف دشمن است خودداری کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان هشدار داد: مجریان انتخابات آگاه باشند که جانبداری از یک شخص خاص نه تنها به روند انتخابات کمک نمی‌کند بلکه نتیجه عکس دارد، پس رعایت قانون و عمل به فرمایشات رهبر انقلاب را چراغ راه خود قرار دهند.

انتهای پیام/72011/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول