اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

زنان نقش کلیدی در موفقیت‌های مردان دارند

امام جمعه میاندوآب گفت: موفقیت‌های چشمگیر مردان در گرو حمایت و پشتیبانی زنان آن‌ها بوده ‌است.

زنان نقش کلیدی در موفقیت‌های مردان دارند

محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به جایگاه ویژه زنان در اسلام، اظهار ‌داشت: اسلام چنان مقام و منزلتی به زنان بخشیده که در هیچ مکتب و مذهبی چنین توجه ویژه‌ای به مقام و منزلت زن در نظر‌ گرفته‌ نشده‌ است.

وی با اشاره به توطئه‌های مستکبران غربی درباره کم اهمیت جلوه دادن نقش زنان در اسلام، اذعان داشت: مطالعه سیره رسول گرامی اسلام و آیات و روایات ائمه معصومان (ع) حاکی از تاکید ویژه اسلام بر جایگاه ممتاز زن در زندگی بشر است که در هیچ مکتب و آیینی چنین دیدگاهی نسبت به مقام و منزلت زن دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کشور‌های غربی که مدعی حقوق زنان هستند، با وجود سوء استفاده از کلمه مقدس آزادی، هیچ اقدام حمایتی از میلیون‌ها زن و دختر که سالانه در جوامع غربی مورد خرید و فروش، تجاوز و بهره کشی‌های بی‌رحمانه قرار می‌گیرند، اتخاذ نمی‌کنند.

قهرمانی تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی با تاسی از سیره رسول گرامی اسلام و با تاکید بر الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)، زمینه را برای ورود زنان به عرصه‌های اجتماعی و حضور فعال آن‌ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی همراه با حفظ عفت و پاک‌دامنی فراهم کرده است.

وی به نقش مهم و کلیدی زنان در تحکیم بنیان خانواده اشاره ‌کرد و افزود: این زنان هستند که با زحمات و ایثارگری‌های خود، مردان را برای ورود به عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و ایفای نقش هر چه مؤثرتر در این عرصه‌ها آماده می‌کنند و خود نیز دوشادوش مردان در این عرصه‌ها حضور فعال و موثری را از خود نشان می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «از دامن مرد زن به معراج می‌رود» خاطرنشان کرد: با مطالعه و بررسی زندگانی علما و شخصیت‌های برجسته تاریخ به خوبی می‌توان به نقش موثر زنان صالح در رسیدن به موفقیت‌های مردان بزرگ پی برد.

وی گفت: زنان مسلمان امروز با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) در مواردی همچون خانه‌‌داری، همسر داری، تربیت فرزندان و حفظ عفت و پاک‌دامنی می‌توانند دنباله‌رو ایشان در مسیر زندگی باشند.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول