اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

مادر بودن باید یک شغل مقدس در نظر گرفته شود

امام جمعه دماوند گفت: اسلام خواسته که مادری یک شغل مقدس در نظر گرفته شود و مادران و زنان جامعه باید به این موضوع توجه کنند.

مادر بودن باید یک شغل مقدس در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین دشمن‏شکن نمازجمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن روز زن و میلاد حضرت فاطمه‏زهرا(س)، اظهار کرد: نام‏گذاری این روز بزرگ به عنوان روز زن و مادر برای مادران و زنان جامعه مسئولیت ایجاد می‏کند.

وی ادامه داد: این نام‏گذاری توجه زنان و مادران را به شناسایی سیره حضرت فاطمه‏زهرا(س) معطوف می‏کند و انتظاراتی که آن حضرت از زنان و مادران دارند، را بیشتر و جدی‏تر خواهد کرد.

امام جمعه دماوند بیان کرد: متأسفانه امروز کمتر بانویی وجود دارد که وقتی از وی شغلش را بپرسند، بگوید مادری و بیشتر اوقات زنان می‏گویند خانه‏داری و یا سایر مشاغلی که خارج از منزل وجود دارد.

علاءالدینی گفت: اسلام خواسته که مادری یک شغل مقدس در نظر گرفته شود و مادران و زنان جامعه اسلامی باید به این موضوع توجه کنند.

حضرت فاطمه(س) چکیده تربیت علوی و نبوی بودند

وی با اشاره به سرآمد بودن حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی به ویژه در همسری ولایت و امیرالمومنین(ع)، افزود: در روایت آمده است که اگر فاطمه(س) نبود، کفوی برای امیرالمومنین(ع) پیدا نمی‏شد.

علاءالدینی ادامه داد: حضرت فاطمه‏زهرا(س) از لحاظ مادری هم سرآمد بودند که با این وجود یاد گفته‏های امام(ره) می‏افتیم که فرمودند «از خانه محقر حضرت فاطمه‏زهرا(س) زبدگان و نخبگان تاریخ تربیت شدند».

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه حضرت فاطمه‏زهرا(س) از لحاظ سیره و اعتقاد، تجلی‏بخش مکتب علوی و نبوی بودند، گفت: حضرت فاطمه‏زهرا(س) خلاصه و چکیده تربیت علوی و نبوی یا همان چکیده تربیت پیامبر(ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) بودند.

علاءالدینی افزود: آغاز سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با شهادت حضرت فاطمه‏زهرا(س) همراه بود و ادامه آن با ولادت آن حضرت همراه است که این هم خود بستر و سرمایه مضاعفی برای ماست که به عنوان پیروان حضرت فاطمه‏زهرا(س) می‏خواهیم حماسه‏ساز شویم.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول