اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نامحرمان خلیج فارس همیشه ناکام مانده‌اند

استاندار اردبیل گفت: نامحرمان خلیج همیشه فارس در طول تاریخ از دستیابی به این آبراه حساس، مهم و سرنوشت‌ساز همیشه در ناکامی به سر برده‌اند.

نامحرمان خلیج فارس همیشه ناکام مانده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره پویانمایی خلیج فارس در اردبیل اظهار داشت: آثار ارسالی هنرمندان به این جشنواره و بررسی همه جانبه آنها نشان می‌دهد که آنها با خلق یک اثر تاثیر‌گذار توانسته‌اند حق مطلب را در صیانت و حفاظت از خلیج فارس نشان دهند به طوری که حرکت هنری آنها نافذ‌تر از صدها مطلبی است که ممکن است به صورت عادی مطرح شود.

وی با قدردانی از حضور هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره و ارائه آثاری با دیدگاه و نظرات مختلف عنوان کرد: خلیج فارس اگر امروز پاینده و جاودانه باقی مانده است به برکت حضور آگاهانه مردم در دفاع از آب و خاک این سرزمین است که در طول تاریخ اجازه ندادند این آبراه مهم و حساس به نقطه تاخت و تاز دشمنان تبدیل شود.

رئیس شورای اداری استان افزود: خلیج فارس نمادی از عشق و علاقه قلبی ایرانیان به آب و خاک این سرزمین است و در این مسیر دو طرفه عشق قطعاً خلیج فارس نیز همیشه نسبت به این سرزمین موهبت و مودت خاصی داشته به طوری که هرگز در تاریخ این سرزمین لحظه‌ای خلیج فارس از دامن ایران اسلامی جدا نشده است.

نیکزاد ادامه داد:‌ هر چند دشمنان و برخی نامحرمان سعی کردند به خلیج فارس لشکر‌کشی کنند اما همه آنها ناکام ماندند و در عمل نتوانستند به این موهبت و سرمایه عظیم لطمه‌ای وارد کنند.

وی دفاع جانانه فرزندان این سرزمین را از جایگاه خلیج فارس یادآور شد و تصریح کرد: اینکه دشمن ناو خود را به این سرزمین فرستاده و هر از چند گاهی در آن رزمایشی برگزار می‌کند نشان از این مسئله است که خلیج فارس برای بیگانگان نیز دارای اهمیت است ولی هرگز با قدرتمندی ایران نتوانسته‌اند ذره‌ای به این آبراه حساس دسترسی پیدا کنند.

وی یاد و خاطره شهید سرافراز هوانیروز عباس دوران را گرامی داشت و گفت: دوران‌های روزگار همیشه سعی کرده‌اند دشمن را به بدبخت‌ترین شرایط سوق دهند و اجازه ندهند ذره‌ای از خواسته دشمن در دستیابی به آب و خاک این کشور تحقق پیدا کند.

وی رشادت این خلبان فداکار را در حمله به محل برگزاری اجلاس سران کشورهای منطقه در عراق را یادآور شد و بیان داشت: هر چند صدام سعی می‌کرد این کنفرانس در نهایت امنیت برگزار شود اما خلبان فداکار هوانیروز ما عباس دوران سعی کرد با پروازی غرور‌انگیز این امنیت دشمن را به هم بریزد و عشق و علاقه خود را به میهن پاکش نشان دهد.

وی با قدردانی از برگزار‌کنندگان اولین جشنواره پویانمایی از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا این جشنواره در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین اعلام شد برای دومین بار به میزبانی اردبیل جشنواره فیلم «میلاد سرخ» با محوریت امام حسین (ع) در اردبیل و با همراهی استاندار و دیگر مسئولان برگزار شود.

انتهای پیام/62005/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول