اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت:

دنیا وام‌دار جمهوری اسلامی در امنیت خلیج‌فارس است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: خلیج‌فارس بزرگ‌ترین مخزن انرژی دنیاست و دنیا وام‌دار جمهوری اسلامی به خاطر برقراری امنیت در خلیج‌فارس است.

دنیا وام‌دار جمهوری اسلامی در امنیت خلیج‌فارس است

سید سعید حیدری‌طیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تاکید بر اینکه دنیا وام‌دار پایمردی جمهوری اسلامی در حفاظت از خلیج‌فارس است، گفت: خلیج‌فارس بزرگ‌ترین مخزن انرژی دنیاست و حساس‌ترین شاه‌راه تجاری جهان است.

حیدری‌طیب با یادآوری اینکه دو سوم این دریا متعلق به ایران است، اعلام کرد: متاسفانه در طول 30 سال اخیر برخی از قدرت‌ها و حامیان منطقه‌ای آن‌ها با هدف جلوگیری از اتحاد و هماهنگی در منطقه مسائل اختلافی را در این خصوص مطرح می‌کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشورهای منطقه خلیج‌فارس تقریبا از 58 اختلاف مرزی و آبی برخوردارند، تصریح کرد: از این تعداد تنها جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به کشور ما اختصاص یافته، که مطرح‌ کردن آن توسط کشورهای منطقه سوء‌تفاهم است.

وی افزود: طبق مقررات حقوق بین‌الملل، این جزایر سه‌گانه اختلاف محسوب نمی‌شود در حالی‌که کشورهای منطقه خلیج‌فارس به آن دامن می‌زنند.

حیدری‌طیب در خصوص روز ملی خلیج‌فارس گفت: روز ملی خلیج‌فارس روزی است که در آن همه ایرانیان و غیرایرانیان که دغدغه صلابت و امنیت خلیج‌فارس در سراسر دنیا را دارند، این روز را گرامی می‌دارند و آن را به عنوان منطقه امن و بدون اختلاف مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/2700/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول