اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اشتباهات محاسبه‌ای شهرداری‌ها کمتر شده است

استاندار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق شوراها، اشتباهات محاسبه‌ای شهرداری‌ها و مجموعه‌های فعال شهری کمتر شده و اعمال سلیقه‌ها نیز به حداقل رسیده است.

اشتباهات محاسبه‌ای شهرداری‌ها کمتر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: شوراها که همان منتخب مردم هستند در 14 سال گذشته منشأ خیر و برکت بوده‌اند به طوری که حضور آنها زمینه عمران و آبادانی بیشتر را در شهرها و روستاها فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق شوراها، اشتباهات محاسبه‌ای شهرداری‌ها و مجموعه‌های فعال شهری کمتر شده و اعمال سلیقه‌ها نیز به حداقل رسیده است.

استاندار اردبیل یادآور شد: اعداد و ارقام نشان می‌دهد که با رونق فعالیت شوراهای شهر و روستا بستر تحولی خوبی فراهم شده و یک حرکت زیر‌بنایی را در عمران و آبادانی بیشتر در جای جای این کشور شاهد هستیم.

عمر مدیریتی شهرداران دو برابر شده است

نیکزاد با بیان اینکه با فعال شدن شوراها عمر مدیریتی شهرداران نیز افزایش یافته است، گفت: طول عمر مدیریتی شهرداران بعد از حضور شوراهای شهر و روستا دو برابر شده و دیگر اعمال سلیقه در عزل و نصب آنها کارساز نیست.

این مسئول عنوان کرد:‌ پیش از این استانداران به عنوان قائم مقام شوراها گاه با سلیقه خود در عزل و نصب شهرداران اقدام می‌کردند اما از زمانی که مدیریت شهرها و نظارت بر شهردار بر عهده شوراهای شهر و روستا گذاشته شده دیگر شاهد کمترین اعمال سلیقه در این زمینه و توجه به معیارهای سیاسی و حزبی و جناحی هستیم.

رئیس شورای اداری استان از شوراها به عنوان چکیده ملت و منتخب آنها در پارلمان محلی یاد کرد و بیان داشت: عظمت و شاهکار فعالیت یک شورا در همدلی و همکاری بیشتر و تعامل بهتر اعضا است که در این 14 سال در اکثر موارد شاهد این همدلی‌ها بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد با اشاره به اینکه مصوبات شورا، طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ها و صحن علنی به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و موافقان و مخالفان در آن مورد سخن می‌گویند، افزود: این برای مردم ما مایه فخر است که شوراها آگاهانه و مشرف به مسائل تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: عده‌ای سبک و سیاق شوراها را نمی‌پسندند و احساس می‌کنند با خودکامگی می‌توانند امر و نهی کرده و کارها را به پیش ببرند در حالی که باید به این آقایان گفت ملت ما انقلاب کرده و ثمره این انقلاب نیز حاکم شدن شوراها به عنوان مرکز ثقل همفکری و همدلی و وحدت در پیشبرد امور است.

استاندار اردبیل با انتقاد از برخی مسئولان و صاحب‌نظران دلسوز بیش از اندازه، ادامه داد: عده‌ای نیز از سر دلسوزی و افراطی سعی می‌کنند جلوی برخی اقدامات شوراها را بگیرند و یا در این زمینه اعمال نفوذ کنند که این هم درست و منطقی نیست.

نیکزاد با دادن نمره قبولی به شورای سوم و درخواست از ایجاد فضای رشد و ترقی در ایده‌های نو برای منتخبان شورای چهارم گفت: ما انتخابات حساسی را پیش‌رو داریم و مردم ما قطعاً‌ به نامزدهایی رای می‌دهند که برای مدیریت شهری برنامه داشته باشند و بتوانند عقب‌ماندگی‌ها و نواقص گذشته را به هر نحو ممکن جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود تاکید کرد: بنده به عنوان شهردار سابق اردبیل که زیر نظر شورای شهر اردبیل چهار سال کار کردم معتقدم که در اغلب شوراهای استان اردبیل به دور از نگرش‌ها و اعمال سلایق دید کارشناسی حاکم است و قطعاً در دور چهارم نیز با انتخاب شایسته‌ترین افراد این دید همچنان حاکم خواهد بود.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول