اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی گیلان:

خطای شورای شهر رشت نباید خدمات شوراهای گیلان را زیر سئوال ببرد

رئیس شورای اسلامی گیلان گفت: خطای اعضای شورای شهر رشت نباید خدمات تمام شوراهای گیلان را زیر سئوال ببرد.

خطای شورای شهر رشت نباید خدمات شوراهای گیلان را زیر سئوال ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسینعلی خدایگانی عصر امروز در جمع شهرداران استان با اشاره به خدمات عمرانی شوراها و شهرداران، اظهار کرد: در سطح کشور اقدام‌های عمران و آبادانی شهری زیادی برای رفاه حال شهروندان انجام شده است.

وی از احراز 22 مورد وظایف دولت و ابلاغ آن به شهرداری‌ها و شوراها خبر داد و افزود: با تمام این قوانین و اختیارات، مدیریت شهری در دست شهرداران نیست.

رئیس شورای اسلامی گیلان با بیان اینکه شهرداران مدیر شهر نیستند، یادآور شد: شهرداران هنوز در پرداخت حقوق اولیه کارکنان خود عاجز هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بخشی از مالیا‌ت‌های شهری را در اختیار شهرداران قرار دهد، تصریح کرد: امور ریز شهری نیز باید به شوراها واگذار شود.

خدایگانی به اوضاع کنونی شهرداری‌های گیلان اشاره کرد و متذکر شد: مردم از بهترین خدمات شهری برخوردارند اما شهرداران از کمترین امکانات و ردیف بودجه کشوری محروم هستند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری برای اجرای بهتر اوضاع شهر و وضعیت داخلی شهرداری‌ها باید به شهرداران ابلاغ شود.

رئیس شورای اسلامی گیلان با بیان اینکه تمام ارگان‌ها و نهادها برای انجام کارها و امور خود از شهرداری‌ها مساعدت و کمک می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در هیچ موقعیتی کمترین کمک به بودجه شهری شهرداری‌ها نمی‌شود.

وی به کاهش اختیارات شوراها و شهرداری‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در چند سال اخیر هر زمان بحث افزایش دامنه اختیار شهرداری‌ها و شوراها به مجلس داده شد به جای افزایش به مرور زمان بر اختیار این دو نهاد با تصویب قوانینی کاسته شده است.

خدایگانی در مورد دستگیری اعضای شورای شهر رشت، اذعان کرد: تمام خدمات عمرانی و عملکردهای نیک شوراها به دلیل خطای شورای شهر رشت تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی خدمات زیادی در استان انجام شده است، متذکر شد: خطای شورای رشت نباید خدمات تمام شوراهای گیلان را زیر سئوال ببرد.

رئیس شورای اسلامی گیلان اضافه کرد: ما منکر یا مخالف محاکمه و دستگیری چپاولگران اموال دولت و مردم نیستیم اما خطا و اشتباه در یک حوزه نباید تمام خدمات صورت گرفته آن بخش را خدشه‌دار کند.

وی، انتخابات را یک صحنه مهم و حیاتی در راستای انتخاب افراد اصلح و نخبه در جایگاه مدیریتی کشور دانست و تصریح کرد: شهرداران باید مردم را برای حضوری پرشور در صحنه انتخابات و انتخاب نخبگان و صالحان تشویق و ترغیب کنند.

خدایگانی با تصریح بر اینکه درصد تخلف و خطا در این دوره از شوراها بسیار نادر و ناچیز بوده است، خاطرنشان کرد: شهرداران مردم را تشویق به انتخاب افرادی کاردان و صالح کنند.

وی، ایران را برخوردار از اندیشه‌های شهدای گرانقدر دانست که کسی توان نابودی آن را ندارد.

انتهای پیام/84003/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول