اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

زنان جامعه امروزی نیاز مبرمی به شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) دارند

امام جمعه زابل گفت: زنان جامعه امروزی نیاز مبرمی به شناخت سیره و شخصیت والا و معنوی حضرت زهرا (س) دارند.

زنان جامعه امروزی نیاز مبرمی به شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) دارند

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل درباره شخصیت والای حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار داشت: زندگانی حضرت فاطمه (س) مشحون از ظرایف فراوانی است که جامعه کنونی نیاز به شناخت سیره و شخصیت این بانوی فرزانه دارد.

وی افزود: عملکرد سیاسی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت، پس از دوران رحلت پیامبر اکرم (ص) تا زمان شهادت ایشان، از فرازهای مهم تاریخ اسلام است.

امام جمعه زابل ادامه داد: بنا به فرموده حضرت فاطمه (س) «نزدیک‌ترین حالات زن به خداوند متعال هنگامى است که خود را از دید نامحرمان دور نماید و در منزل خود به خانه‌دارى و تربیت فرزند و پذیرایى از همسر خود بپردازد».

طباطبایی بیان داشت: حضرت فاطمه (س) سرچشمه رحمت الهی و دردانه آفرینش و جان پیامبر (ص) است، آنچنان که پیامبر (ص) بارها به جان او سوگند می‌خورد و او را بسیار عزیز و گرامی می‌داشت و برایش همتایی نمی‌یافت.

این مسئول تصریح کرد: باید از روش همسرداری و تربیت فرزندان حضرت زهرا (س) الگوبرداری شود تا جوانانی ولایت‌مدار در دامان جامعه پرورش و گنجانده شوند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمود «ما ائمه، حجت خدا بر مردم هستیم ولی فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر ائمه است».

طباطبایی گفت: حضرت زهرا (س) در عین آنکه حجاب کامل را رعایت می‏‌کرد، حجاب را پرده‏‌نشینی و انزوای زنان نمی‏‌دانست و شواهد بسیاری وجود دارد که آن حضرت حجاب را هرگز دست و پاگیر و مانع تلاش‌‏های اجتماعی و سیاسی نمی‏‌دانستند، اما امروزه ارزشمند است که جوانان جایگاه خود را در عرصه حجاب بدانند.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: جایگاه زن در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و مقام خاصی در نزد پروردگار دارد.

وی عنوان کرد: مادر انسانی بسیار دلسوز و مهربان است که هم می‌تواند جای پدر را بگیرد و هم می‌تواند به وظایف مادری خود عمل کند، ولی پدر نمی‌تواند جای مادر را بگیرد.

طباطبایی بیان داشت: شاهد هستیم که مردان بزرگ همواره از دامان پاک زنان بزرگ تربیت و رشد پیدا کرده‌اند لذا جایگاه زنان نسبت به مردان به مراتب برتری دارد.

این مسئول تصریح کرد: زنان و دختران ما باید با تأسی از سیره و منش آن بانوی بزرگوار عالم، الگو بگیرند تا در وظایف خویش موفق بوده و همیشه نمونه باشند.

امام جمعه زابل به برگزاری مراسم‌هایی به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در تمامی مساجد، محلات، دانشگاه‌ها،خانه‌ها و غیره تأکید کرد.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول