اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

سالروز ولادت حضرت فاطمه فرصتی برای بازخوانی هویت زن مسلمان است

امام جمعه نیکشهر گفت: سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) فرصتی برای بازخوانی و بازیابی هویت زن مسلمان است.

سالروز ولادت حضرت فاطمه فرصتی برای بازخوانی هویت زن مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نیکشهر ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعات دخت نبی مکرم اسلام (ص) و روز زن اظهار داشت: سالروز ولادت حضرت فاطمه‏ (س) فرصتى براى بازخوانى و بازیابى هویت زن مسلمان است که باید همواره از سیره و روش آن بانوی بزرگ اسلام تبعیت کنند.

وی با اشاره به مناسبت سالگرد شهادت علامه استاد مرتضى مطهرى و روز معلم‏، روز عقیدتى ـ سیاسى در سپاه و بسیج افزود: معلم یعنى کسى که در دل انسان، یک چراغى را روشن مى‏‌کند و او را از جهالت به دانایى و معرفتى رهنمون مى‏‌شود.

خطیب جمعه نیکشهر اضافه کرد: این معناى معلم است، این بزرگ‌ترین چیزى است که در حیات انسان قابل تصور است نمونه آن، معلم شهید عزیز ما، یعنى شهید مطهرى است که با دانش خود، با فکر عمیق و نیرومند خود، ابعادى از مسائل اسلامى را در بخش‌هاى مختلف حلاجى و بررسى کرد.

لطفیان‌سرگزی ادامه داد: وی در خلال ده‌ها کتابِ با ارزش، این‏ها را در اختیار ما قرار داد، وقتى محاسبه مى‏‌کنیم، هر کدام از این بخش‌هایى را که شهید مطهرى به آن وارد شده است و بررسى عمیق و عالمانه کرده و در اختیار ما گذاشته است، چراغى است که این مرد بزرگ در ذهن ما و در دل ما روشن کرده است.

وی بیان کرد: اگر مى‏‌خواهید کار معلمى، مورد رضاى خدا باشد، بچه‏‌ها را متدین بار بیاورید.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به مناسبت انتخابات ریاست جمهورى و شوراها گفت: شوراها و ریاست جمهوری عرصه خدمت است نه تاخت و تاز قدرت فتنه و انحراف‏.

لطفیان سرگزی در ادامه متعهد، متدین، انقلابى و پیرو گفتمان رهبرى حکیم انقلاب، خوش ‏سابقه و پاک‏دست با سابقه روشن، تلاش متخصصانه و متعهدانه، مردمى، ساده‌‏زیست و حامى مستضعفان و محرومان، متخصص با تناسب رشته‌‏هاى مورد نیاز در عمران و آبادانى شهر، سابقه روشن در تقدم مصالح ملى و انقلابى بر منافع جناحى و فردى، با نشاط، تلاشگر، فعال و به‌‏دور از حاشیه‏‌هاى زاید در زندگى فردى، جمعى، صنفى و سیاسى و اجرایى از ویژگی‌های منتخبان است.

وی با اشاره به روز کارگر عنوان داشت: کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه‌ها در جامعه‏‌ هستند چرخ عظیم جوامع بشرى با دست تواناى کارگران در حرکت و چرخش است، حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است، روز کارگر روز همه ملت است.

خطیب جمعه نیکشهر ادامه داد: امروز هر دعوت به بیکارى و کم‏‌کارى، خیانت به این کشور است و خیانت به جمهورى اسلامى است.

انتهای پیام/75002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول