اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز تکریم و تعظیم مادران و همسران شهید‌

14 مادر و همسر شهید و ایثارگر در اردبیل تجلیل شدند

همزمان با سالروز شهادت ام‌البنین و روز مادران و همسران شهید، طی مراسمی 14 نفر از این انسان‌های فداکار در اردبیل تجلیل شدند.

14 مادر و همسر شهید و ایثارگر در اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل در این مراسم که عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در بقعه امامزاده صالح اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز مادران و همسران شهید الگوهایی همچون حضرت زینب (س) و ام‌البنین دارند باید به آن افتخار کنند چرا که شهدا فضل، شرف و اسباب وحدت و همدلی امت اسلامی هستند.

فضایل عزیزی در تبیین شخصیت والای مادر گرامی حضرت ابوالفضل (ع)، از آن حضرت به عنوان همسری وفادار برای علی (ع) و مادری شجاع و پاکدامن برای علمدار سرافراز کربلا یاد کرد.

وی تصریح کرد: نقش مادران و همسران شهدا در ترویج این سیره نقشی مهم و تأثیرگذار است.

عزیزی با تاکید بر گسترش هر چه بیشتر مشارکت مادران و همسران شهدا در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی استان خاطر نشان کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آماده استفاده از نظرات مشورتی این قشر فرهیخته در مسایل مختلف مربوط به حوزه زنان و خانواده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل با بیان اینکه در قبال مادران و همسران شهدا به عنوان سرمایه‌های ارزشمند به یادگار مانده از این انسان‌های آزاده باید دامنه خدمت‌رسانی و تکریم و تعظیم را به این اقشار افزایش دهیم، اضافه کرد: این خانواده‌ها در نهایت صبر و حفظ عزت و کرامت سعی کردند تا به همه نشان دهند که حرکت زینبی‌وار داشتن کم از جهاد و شهادت ندارد.

وی بیان کرد: امروز در سنگر دفاع از ارزش‌ها و خون شهدا این خانواده‌ها نقش و رسالت عظیمی را عهده‌دار هستند که باید فرزندان به یادگار مانده از شهدا را به گونه‌ای تربیت دهند تا آنها بتوانند عزتمندانه گام در مسیر متعالی کردن جمهوری اسلامی ایران بگذارند.

عزیزی در ادامه یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در همین راستا طرح پایش سلامت مادران و همسران شهید را که در گروه سنی پرخطر و دارای دردها و آلام متعدد هستند در دستور کار قرار داده تا از این طریق بتوان سلامت این خانواده‌ها را با حرکت‌های ارزشمند دینی و مکتبی به نقطه اوج تعالی رساند.

انتهای پیام/62001‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول