اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه اسلام‌آباد غرب:

گوهر وجودی فاطمه زهرا(س) آسمانی است

امام‌جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: فضائل وجودی فاطمه‌زهرا(س) هنوز برای بشر شناخته نشده چرا که طبق روایات حقیقت و گوهر وجودی فاطمه زهرا(س) آسمانی و بهشتی است.

گوهر وجودی فاطمه زهرا(س) آسمانی است

حجت‌الاسلام شجاع‌الدین ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تاکید بر اینکه در احادیث و روایات اهل‌بیت بخشی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) تبیین شده، گفت: فضائل وجودی این بانو هنوز برای بشر شناخته نشده چرا که طبق روایات حقیقت و گوهر وجودی فاطمه زهرا(س) آسمانی و بهشتی است.

امام‌جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب با تاکید بر اینکه عظمت وجودی حضرت زهرا(س) شناخته شده نیست، ادامه داد: فاطمه اسم این بانو است و به این دلیل که در هنگام عبادت نور وجودی ایشان فرشتگان و اهل آسمان را خیره می‌کرد، لقب زهرا به این ایشان داده شد.

به گفته امام‌جمعه اسلام‌آباد غرب، راضیه، مرضیه، محدثه، مبارکه از دیگر القاب بانوی دو عالم است.

وی در خصوص اختصاص‌ یافتن لقب مبارکه به حضرت زهرا(س) گفت: وجود این بانو آنقدر با برکت همراه است که سوره کوثر در وصف ایشان نازل شده که به معنای خیر کثیر می‌باشد.

ابطحی افزود: فاطمه زهرا(س)، یکی از پنج نفر موسوم به آل کسا (آل عبا) و از افرادی که وجود نورانی او هزاران سال پیش از خلقت جهان توسط خداوند بوجود آمده ‌است، می‌باشد.

ابطحی ادامه داد: از برکات وجودی دیگر این بانوی بزرگوار، تعلق‌ گرفتن تسبیحات اربعه به ایشان است که طبق روایات فضیلت آن از هزار رکعت نماز بیشتر است.

وی در خصوص ساده‌زیستی فاطمه زهرا(س) و نحوه تربیت فرزند توسط ایشان گفت: از همان خانه خشتی فاطمه زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع)، انسان‌هایی پرورش یافتند که سید فرزندان عالم شدند، چنان‌چه فضه که کنیز این خانه بود حافظ کل قرآن کریم شد.

امام‌جمعه اسلام‌آباد غرب خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)، در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است و شخصیتی است که در کمتر از 18 بهار عمر خود در دنیا، خود را به چنان مقام و عظمت رسانید که مایه‌ مباهات خداوند در برابر فرشتگان قرار گرفت.

به گفته ابطحی، این بانو در زیر سایه کسی تربیت و پرورش یافت که برترین عبادت‌گر است.

وی با اشاره به اینکه عبادت و دعای فاطمه زهرا(س) در حق همسایگان، الگوهایی از ایثار برای فرزندانش بود، ادامه داد: فداکاری و ایثار فاطمه(س) منحصر به دعا کردن نیست بلکه در هر کاری که زمینه ایثار فراهم بود فاطمه زهرا(س) دیگران را بر خود مقدم قرار می‌داد چنان‌چه در شب عروسی لباس خود را به تنگ‌دستی بخشید.

وی ادامه داد: با تمامی این فضائل که در وجود این بانوی بزرگوار به چشم می‌خورد ولی ایشان در کمال سادگی به کار منزل و بچه‌داری می‌پرداخت.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول