اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل خبر داد

بی‌توجهی به آب و فاضلاب روستایی در برنامه پنج ساله کشور

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: هیچ ردیف اعتباری برای آب و فاضلاب روستایی در قانون برنامه پنج ساله کشور در نظر گرفته نشده است.

بی‌توجهی به آب و فاضلاب روستایی در برنامه پنج ساله کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی عصر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: معلوم نیست به چه دلیلی در قانون برنامه پنج ساله، ردیف اعتباری مستقل برای آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته نشده که این خود مشکلات اعتباری ما را در اجرای پروژه‌ها دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: ما تنها از اعتبارات استانی آن هم با تخصیص محدود برای پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده می‌کنیم که این تأمین منابع نیز در سال گذشته حدود 10 تا 15 درصد بوده و امسال نیز به نظر می‌رسد، محدودتر شود.

عباسی خاطرنشان کرد: با این منابع اندک و محدود، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی بسیار سخت شده و برای رسیدن به اهداف برنامه در برخورداری روستاییان از آب شرب سالم با تنگناهای مختلفی روبه‌رو هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا در 500 روستا پروژه‌های مختلفی را در دست اقدام داریم که رقم قرارداد آنها 47 میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: ما مؤظف هستیم 140 پروژه را نیز اجرایی کنیم تا بتوانیم به اهداف برنامه دست یابیم که همه اینها مستلزم تأمین اعتبار لازم است؛ در حالی که در ردیف بودجه برنامه پنج ساله، آبفای روستایی همچنان در محرومیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با اعلام اینکه ما در رسیدن به شاخص‌های کشوری از اهداف تعیین شده عقب نیستیم، یادآور شد: ‌اختصاص ردیف متفرقه برای اجرای پروژه‌ها ما را قانع نمی‌کند و هرچند به سرعت این اعتبارات جذب می‌شود، اما گاه یک ناهماهنگی در برنامه‌ریزی را سبب می‌شود.

عباسی ادامه داد: شاخص بهره‌مندی روستاهای ما از آب شرب سالم 72 درصد است؛ در حالی که در شهرهای ما این میزان به 99 درصد رسیده است.

عضو شورای اداری استان گفت: ما باید تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان برخورداری 72 درصدی خود را به 93 درصد برسانیم که امیدواریم با عنایت نمایندگان استان در مجلس مشکل پیش آمده در نبود ردیف اعتباری لازم در بودجه سالانه آب و فاضلاب روستایی برطرف شود.

وی، یکی دیگر از مشکلات را نادیده گرفتن نظر و پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی در تخصیص و توزیع اعتبارات توصیف کرد و افزود: اکثر فرمانداری‌ها اعتبارات را طوری توزیع می‌کنند که گاه هیچ سنخیتی با اهداف و برنامه‌ریزی‌های ما ندارد.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول