اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

لایروبی دریاچه مغان 22 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

استاندار اردبیل گفت: لایروبی و رسوب‌زدایی کامل دریاچه مغان به بیش از 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

لایروبی دریاچه مغان 22 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات لایروبی دریاچه مغان در اردبیل اظهار داشت: ضرورت دارد این لایروبی به همراه رسوب‌زدایی و تکمیل کانال مورد توجه و اهتمام قرار گیرد که در این زمینه شایسته است مدیران اجرایی دخیل مجموعه کشت و صنعت و متولیان این حوزه را یاری کنند.

وی تصریح کرد: لایروبی دریاچه مغان از نیازهای اساسی شهرستان پارس‌آباد است چرا که این دریاچه نقشی اساسی در اقتصاد و زندگی مردم منطقه دارد.

نیکزاد خواستار لایروبی و تأمین آب آن از سوی دستگاه‌های متولی شد و خاطر نشان کرد: دریاچه مغان یکی از اجزای مهم شبکه آبیاری مغان بوده که اهمیت و نقش ویژه‌ای را در کنترل نوسانات آب در شبکه، ذخیره‌سازی آب، تأمین آب نیروگاه برق آبی مغان، گردشگری و محیط زیست منطقه دارا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل اضافه کرد: تاکنون برای این پروژه 70 میلیارد ریال هزینه شده و هم اکنون برای لایروبی و رسوب‌زدایی کامل دریاچه مغان 220 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی تا پایان خرداد ماه سال‌جاری باید تمامی مطالبات آب منطقه‌ای استان اردبیل را پرداخت تا در اجرا و تکمیل کانال دریاچه شهرک مغان مشکلی نداشته باشد.

نیکزاد از مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی، آب منطقه‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خواست تا از محل دریاچه مغان بازدید و در مورد آبرسانی و رسوب‌زدایی این دریاچه بررسی‌های فنی را به عمل آورده و نسبت به پرداخت حق و حقوق پیمانکاران مربوطه اقدام نمایند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شبکه آبیاری و زهکشی مغان از بزرگ‌ترین شبکه‌های آبیاری کشور است و تسریع در رسوب‌زدایی و تکمیل کانال آن ضرورت دارد.

وی افزود: منطقه مغان با توجه به استعدادهای خوب در بخش کشاورزی نیازمند حمایت جدی در حوزه زیرساخت‌ها است که در این باب می‌توان به طرح‌های بسیار امیدوارکننده با هدف تأمین زیرساخت‌ها امیدوار بوده و در این حرکت به نتیجه خوبی نیز دست پیدا کرد.

انتهای پیام/62001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول