اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس خبر داد

اتمام ترمینال خارجی فرودگاه لامرد نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور اتمام عملیات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی لامرد برای اتمام این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

اتمام ترمینال خارجی فرودگاه لامرد نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار

سید موسی موسوی امروز در گقت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد با اشاره به توقف عملیات احداث ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی لامرد اظهار داشت: احداث این ترمینال از سال 1386 آغاز شد اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات در طول سال‌های گذشته تنها به پیشرفت فیزیکی 35 درصد دست یافت.

وی به نزدیکی این فرودگاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ظرفیت‌های ویژه آن نیز اشاره کرد و ادامه داد: به منظور ادامه عملیات ساخت ترمینال فرودگاه لامرد جلساتی را با مسئولان امر در تهران برگزار کردیم که در نتیجه از چهار ماه قبل به طور مجدد ساخت و تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت و با تعویض سقف و انجام دیوارچینی فاز دوم تکمیل ترمینال آغاز شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشات نشان می‌دهد 12 هزار مسافر پرواز خارجی و 20 هزار مسافر پرواز داخلی طی یک‌سال گذشته از این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند، بر ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از این ترمینال تاکید کرد و ابراز داشت: با دعوتی که از رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور داشتیم، وی به همراه معاون عملیاتی خود و نیز مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان فارس، طی سفری یک‌روزه به شهرستان لامرد از قسمت‌های مختلف این فرودگاه از جمله باند، جاده حفاظتی، واحدهای مختلف و ... بازدید کرد و قول مساعد داد تا نسبت به بهسازی و نوسازی فنس‌ها و جاده حفاظتی اقدامات لازم را انجام دهد.

موسوی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک به منظور اتمام عملیات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی لامرد اشاره کرد و گفت: برای اتمام این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که مقرر شد 5 میلیارد تومان توسط شرکت فرودگاه‌های کشور، 3 میلیارد تومان توسط استانداری فارس و 2 میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شود.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول