اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی

نجار: کاوش‌های باستان‌شناسی ادامه یابد / اعتبار احداث موزه جیرفت تامین شود

استاندار کرمان با بیان اینکه کاوش‌های باستان‌شناسی در جیرفت ادامه پیدا کند، گفت: کلنگ احداث موزه در شهرستان جیرفت زده شد، اما به دلیل کمبود اعتبارات احداث نشده و امیدواریم اعتبارات لازم تامین شود.

نجار: کاوش‌های باستان‌شناسی ادامه یابد / اعتبار احداث موزه جیرفت تامین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل نجار صبح امروز در همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در این شهرستان اظهار داشت: کاوش‌های انجام گرفته در این شهرستان می‌رود تا این منطقه تاریخ بین‌النهرین را پشت سر بگذارد.

نجار بیان داشت: با رسیدن به واقعیت‌های تاریخ در این منطقه به اتفاق صاحب‌نظران داخلی و خارجی، می‌تواند اتفاق عظیمی رخ دهد و آن هم انتقال تاریخ و فرهنگ از بین‌النهرین به این سرزمین است.

وی با بیان اینکه با وجود تاریخ کهنی که این منطقه دارد، حضور رهبر فرزانه انقلاب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه تاریخ آن را دگرگون کرده است، افزود: یادمان ولایت که طی سه سال گذشته در این منطقه برگزار شده می‌رود تا نقطه عطفی در این منطقه باشد.

نجار تصریح کرد: تولید 4 میلیون تن محصولات کشاورزی از برترین‌های این منطقه است، مردمان سختکوش و فداکار که در همه صحنه‌ها حضور داشتند و در دوران دفاع مقدس نیز سردارانی از این شهرستان، جایگاه رفیعی برای آن رقم زدند.

وی با اشاره به بحث باستان‌شناسی منطقه جیرفت خاطر نشان کرد: باید برای رسیدن به یک نقطه عطف در این راستا کاوش‌های باستان‌شناسی پیگیری شود و فقط به برگزاری این همایش در این راستا اکتفا نشود، کاوش‌ها ادامه پیدا کند تا تاریخ واقعی منطقه با مستندات آن هویدا شود.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت همکاری مردم منطقه در استمرار کاوش‌ها گفت: حفظ و حراست از این سرمایه ملی و عظیم می‌تواند کار را برای صاحب‌نظران آسان‌تر کند.

نجار اذعان داشت: کلنگ احداث موزه در شهرستان جیرفت زده شد، اما به دلیل کمبود اعتبارات احداث نشد و امیدواریم اعتبارات لازم تامین شود و این مسئله در سفر اخیر دولت به طور ویژه مطرح می‌شود.

وی افزود: بخشی از آثار منطقه که از کشور خارج شده بود به کشور برگشت، انتظار ما این است با ساخت موزه به منطقه برگردد تا در اینجا بتوان از آن بهره برد.

استاندار کرمان عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم برای جذب توریسم در منطقه انجام شده در جای جای استان کرمان آثار باستانی وجود دارد که ظرفیتی برای استان است، بسیاری از کشورها با صنعت توریسم، کشور خود را اداره می‌کنند در حالی که ظرفیت کشور ما را ندارند.

انتهای پیام/80002/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول