اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

عضویت در ستادهای نماز جمعه افتخار است

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه صیانت از تفکرات توحیدی انقلاب اسلامی است، عضویت در ستادهای برگزاری نماز جمعه را یک افتخار بزرگ، اما پنهان قلمداد کرد.

عضویت در ستادهای نماز جمعه افتخار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی سه‌شنبه شب در جمع اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه شهرستان کاشان و شهرهای مشکات، مشهد اردهال، برزک و امام جمعه شهر نوش‌آباد، در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان اظهار داشت: در صورت برگزاری مقتدرانه نماز جمعه می‌توان با یقین گفت که حداقل 90 درصد مشکلات جامعه برطرف می‌شود و برای این ادعا نیز استدلال به اندازه کافی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هشت سال جنگ توسط نماز جمعه اداره شد، بیان داشت: اعزام جوانان بسیجی به جبهه‌ها از نماز جمعه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این آیین‌‌ عبادی سیاسی، این پایگاه را به یکی از مهم‌ترین مراکز پشتیبانی جبهه‌ها تبدیل کرده بود؛ به گونه‌ای که هر شهری که امام جمعه و نماز جمعه قوی‌تری داشت، تأثیرگذاری آن در جبهه‌ها مشهودتر بود.

امام جمعه کاشان یادآور شد: توجیه شدن مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس از قرارگاه نماز جمعه و حضور میلیونی آنها در راهپیمایی‌ها تنها یکی از آثار، برکات و دستاوردهای نماز جمعه است.

نمازی با تأکید بر ساده نگرفتن نماز جمعه، از این پایگاه به عنوان حکمتی الهی و یک پیام آسمانی و عرشی نام برد و ابراز داشت: باید از ظرفیت‌های نماز جمعه استفاده و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم، چراکه نماز جمعه به عنوان محفلی برای ذکر خدا می‌تواند از ایجاد بسیاری از انحرافات یک جامعه به خصوص در میان نسل جوان جلوگیری کند.

وی حضور همه‌جانبه مردم در نمازهای جمعه را مستلزم تهیه زیرساخت‌های لازم از جمله داشتن مصلایی با همه امکانات سرمایشی و گرمایشی دانست و افزود: حداقل یک سوم از جمعیت 200 هزار نفری واجد شرایط مرکز شهرستان کاشان باید در نماز جمعه شرکت داشته باشند، اما به دلیل محدودیت مکانی تنها 5 هزار نفر امکان حضور در نماز جمعه را دارند که فاصله زیادی تا 50 هزار نفر است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه، اگر 50 درصد مردم هر شهرستانی بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند، شاهد انقلاب فرهنگی بزرگی در کشور هستیم، اذعان داشت: حضور این تعداد جمعیت در نماز جمعه نیازمند مکان مناسبی است تا بتواند جوابگوی نیازهای مکانی، محیطی و امکانات سرمایشی گرمایشی باشد.

نمازی، تأسیس انقلاب اسلامی و کشور را بر محور دین خدا دانست و گفت: نماز نیز محور دین است و در بین نمازها، مهم‌ترین نماز، نماز جمعه است که نمی‌تواند به صورت فردی خوانده شود.

وی در ادامه پیشرفت احداث پروژه بزرگ مصلی بقیةالله الاعظم کاشان را رضایت‌بخش ندانست و افزود: کار آغاز پروژه مصلی بقیةالله‌الاعظم کاشان که از سال 87 آغاز شده تاکنون تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته وی، بی‌توجهی در تسریع احداث مصلی، در شهرستانی به نام دارالمؤمنین کاشان با بیش از یک‌هزار واحد صنعتی و سرمایه‌داران و افراد دارای تمکن مالی توجیه‌پذیر نیست.

نمازی عنوان کرد: مشارکت در احداث مصلی کاشان امتحان بزرگی است که امروز این میدان امتحان ایجاد شده است و همه برای مشارکت در احداث این پایگاه بزرگ انقلاب اسلامی که دارای ارزش‌ها و فضیلت‌های بی‌شماری است در حال دادن امتحان هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، همچنین تأکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان شهرستان نیز توجه ویژه‌ای به ارزش‌ها و پایگاه فضائل به ویژه نماز جمعه داشته باشند.

نمازی در ادامه عضویت در ستاد نماز جمعه را لباس افتخاری بزرگ، اما پنهان برای اعضای ستاد دانست و یادآور شد: حفاظت از لباس افتخارآمیز ستاد برگزاری نماز جمعه و عضویت در آن سند افتخاری برای اعضای ستاد است.

وی نماز جمعه، امام جمعه و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه را مظلوم خواند و به اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه توصیه کرد تا با جدیت بیشتری در انجام وظایف اهتمام داشته باشند و این لباس را با وجود اینکه بدون هیچ‌گونه مزایای مادی و موقعیت اجتماعی است برای خود لباس افتخار بدانند.

نمازی همچنین از مسئولان ستادهای برگزاری نماز جمعه در شهرستان کاشان و شهرهای تابعه خواست تا با قدرت و تدبیر خود، توجه مسئولان شهرستان را به جایگاه نماز جمعه جلب کرده و با ارتباط با مسئولان و هماهنگی با آنان بتوانند از امکاناتی که در اختیار دارند و به لحاظ قانونی ممنوعیتی ندارد در راستای تقویت این آیین عبادی سیاسی استفاده کنند.

امام جمعه کاشان در ادامه نماز جمعه را مظهر نظم و انضباط، پاکیزگی، بهداشت و نظافت دانست و افزود: حضور صدها نفری در نمازهای جمعه شهرها نیازمند فضایی با نشاط، تمیز و عاری از هرگونه آلودگی‌های بهداشتی است.

وی در پایان متذکر شد: نمازهای جمعه باید محلی با نشاط، تمیز، خوشبو و معطر باشند و شهرستان کاشان به عنوان تولیدکننده عطر و گلاب، دارای این نعمت خدادادی است که باید برای معطر ساختن فضا و مقبولیت نماز جمعه و جماعات از این نعمت خدادادی استفاده کند.

انتهای پیام/2406/ذ40/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول