اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

بابلی‌ها بیشترین حضور را در نمازهای جمعه‌ مازندران دارند

امام جمعه بابل گفت: از لحاظ جمعیت آماری بابل بیشترین شرکت‌کننده در نماز جمعه را در سطح استان مازندران داراست.

بابلی‌ها بیشترین حضور را در نمازهای جمعه‌ مازندران دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در همایش اعضا و خادمان نماز جمعه بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) این شهر با اشاره به پیشینه اقامه نماز جمعه در اسلام اظهار داشت: پیامبر در زمان هجرت از مکه به مدینه قبل از ورود دستور برگزاری نماز جمعه را صادر کردند تا اهمیت آن برای مسلمانان روشن شود زیرا نماز جمعه رحمت و برکت برای حکومت اسلام و یکی از دلایل اهمیت و بزرگ شمردن این پایگاه مهم اسلام است.

روحانی نماز جمعه را از ثمرات حکومت اسلامی و یکی از دلایل مشروعیت آن دانست و گفت: امام راحل نیز از نخستین دستوراتی که در بدو شکل‌گیری نظام اسلامی ابلاغ کردند برگزاری نماز جمعه بود.

وی بیان داشت: در شهرهای مهم کشور یکی پس از دیگری نماز جمعه به فرمان امام راحل برگزار شد و خدا را شاکریم که اولین نماز جمعه در سطح مازندران به فرمان امام راحل در 18 آبان 58 در بابل برگزار شد.

امام جمعه بابل ادامه داد: نهاد نماز جمعه مستقیما به رهبر معظم انقلاب وابسته است و مشروعیت خود را از ناحیه ولایت فقیه دریافت کرده که این مساله مسئولیت امام جمعه و اعضای ستاد را سنگین‌تر می‌کند.

روحانی با بیان خاطراتی از مرحوم آیت الله هادی روحانی نماینده فقید رهبری در مازندران درباره نماز جمعه بیان داشت: آیت الله روحانی در طول 20 سال امامت جمعه در سطح شهرستان بابل سعی کرد این سنگر را به بهترین شکل حفظ کند و اهتمام و دغدغه عجیبی به این پایگاه مهم اسلام داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بابل وحدت آفرینی نماز جمعه را از اثرات مهم آن برشمرد و افزود: نماز جمعه توانست نقش بسزایی در وحدت بخشی جامعه اسلامی ایفا کند.

امام جمعه بابل این گردهمایی‌ها را تجدید عهد با رهبری برای خدمت صادقانه و خالصانه‌تر در سنگر نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: حقیقت گردهمایی‌ها و همایش‌های سالانه اعضای نماز‌جمعه در کنار تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام راحل و مقام عظمای ولایت و شهدا تلاش همه جانبه برای ارتقای جایگاه رفیع نماز جمعه است.

وی ادامه داد: برخی از همکاران ستاد نماز جمعه بابل به موازات عمر نماز جمعه بابل در این نهاد خدمت کره‌اند، 33 سال عمر کمی نیست و با آمدن افراد جوان و با انگیزه این چرخه متوقف نمی‌شود.

روحانی تصریح کرد: حضور جوان‌ترها در کنار نیروهای پیشکسوت یک غنیمت است زیرا جوان‌ترها با فکر و ایده نو و روزآمد و با انرژی بالا در کنار تجربه‌های پیشکسوت می‌توانند منشا تحول شوند.

وی برخی از برنامه‌های ستاد نماز جمعه بابل را از نظر ابتکارات و خلاقیت‌های بسیار خوب در سطح کشور دانست و گفت: برگزاری راهیان نور استانی و شهرستانی، ایجاد صندوق و مرکز خیریه از برنامه‌های موفق ستاد نماز جمعه بابل است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف شهرستان بابل، مردم بابل را ولایتمدار و دین‌دار توصیف کرد و گفت: باید بیشتر از اینها به این مردم شریف خدمت کنیم و سعی ما این باشد که با گرم‌ترین و بهترین شیوه از مردم در نماز جمعه استقبال شود زیرا خدمت کردن به این مردم افتخار است.

روحانی با اشاره به آمار بالای شرکت‌کنندگان در نماز جمعه گفت: به لحاظ جمعیت آماری بابل بیشترین شرکت‌کننده در نماز جمعه را در سطح استان دارا است و این نشان‌دهنده عمق اعتقاد، ایمان و باورهای دینی و ریشه دار بودن آنها در مردم بابل است.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول