اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج:

تربیت ولایی فرزندان الگوی اهل بیت برای بانوان است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج گفت: تربیت ولایی فرزندان از ویژگی‌های اصلی امام معصوم است که باید به آن به چشم تعلیم و پندگیری نگاه کرد.

تربیت ولایی فرزندان الگوی اهل بیت برای بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج حجت‌الاسلام مهدی عباسی امروز در جلسه دیدار با مادران و همسران شهدای شهرستان آوج اظهار داشت: مادران و همسران شهدا با صبوری و استقامت برابر موانع تاکنون مروج فرهنگ ایثار در جامعه بوده و این امر را گسترش داده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج به جایگاه و عظمت حضرت ام‌البنین (ع) اشاره کرد و افزود: برخوردهاى معرفت‏‌آمیز حضرت ام‌البنین در دیدار با خاندان ولایت و احترام شدید و علاقه وافر این بانوی بزرگوار به خاندان ولایت الگوی جامعه اسلامی است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آوج افزود: حضرت‌ ام‌البنین انتقال ‌دهنده فرهنگ خاندان نبوت به فرزندان خویش بود و به همین سبب این بانوی فضائل نمونه کاملى از تربیت ولایى در عصر حاضر است.

وی با اشاره به اوج ایثار و خلوص شهدا هنگام شهادت ابراز داشت: امروز صبر و شکیبایى، ایستادگى و مقاومت، خویشتن‏دارى، شجاعت و جسارت حضرت‌ ام‌البنین برابر دستگاه فاسد الگوى خانواده شهدا بوده و تمام جامعه باید از این بانو الگوبرداری کنند. 

امام جمعه ارداق افزود: موقعیت‏‌شناسی، موضع‏‌گیرى قاطعانه برابر اهداف شوم دشمنان و هوشیاری کامل بر نقشه‏‌ها و نیرنگ‌‏های آنان، آشنایى به وظایف اصلى در برابر جامعه تشیع و خاندان ولایت از ویژگی‌های اصلی حضرت‌ ام‌البنین (س) برای جامعه کنونی اسلام است.

عباسی عنوان کرد: حضرت‌ ام‌البنین (س) همچنین با تعلیم و تربیت فرزندانى ولایتمدار و جانباز در راه ولایت و امامت نام خویش را بر تاریخ روشن و درخشان کرد.

این کارشناس ارشد فرهنگی و مذهبی بیان کرد: حضرت‌ ام‏‌البنین (س) ارادت و احترام خاصى را نسبت به مقام همسر خویش در دوران زندگانى با وی قائل بود و علاوه بر آن احترام و علاقه مادرانه و مهربانانه‏ نیز نسبت به حضرت زینب و ام‏ کلثوم فرزندان حضرت زهرا (س) داشت و به آنان احترام می‌کرد.

عباسی ادامه داد: احترام و علاقه ام‏‌البنین چنان در وجود مقدس دختران حضرت على (ع) تأثیر نهاده بود که بنا به گزارش تاریخ‌های معتبر حضرت زینب (س) تا پایان حیات ام‏‌البنین وی را احترام و تکریم می‌کرد و در اوقاتی به ملاقات و زیارت این بانوی فضائل مى‏‌رفت.

وی با تذکر بر این مسئله که دوران بیست و پنج ساله کنار زده‌ شدن حضرت على (ع) از حکومت در عین شایستگى و برازندگى به این مقام دورانى آزاردهنده براى فرزندان و همسران خاندان رسالت و به ویژه حضرت‌ ام‌البنین بود، تصریح کرد: این بانوى غم‌خوار نه تنها در برابر سختیى‌‏ها و ناملایمات تحمل کرده و شکایتى تا پایان عمر به مولا علی‌ابن ابی‌طالب عرضه نداشت بلکه با روحیه‏ مثال‏‌زدنى سعى می‌کرد از غم‏‌هاى حضرت على (ع) در ایام سختی کاسته و خانه را به محیطی آرام‌بخش تبدیل کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج تصریح کرد: حضرت ام‏‌البنین پس از شهادت امام‌ علی (ع) نیز به تنهایى به تربیت فرزندان خویش پرداخت و همتى نیکو در تربیت فرزندان را به ثمر نشانده و ضمن سرپرستى آنان سعى می‌کرد آنان را با اخلاق و معلومات راستین اسلامى و ولایى آشنا ساخته و فرزندانى ولایتمدار و دوستدار راه راستین امامت را تحویل دهد.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول