اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد

ضرورت حضور کامل ملت ایران در انتخابات

امام جمعه موقت کرمان گفت: ملت ایران با دید کامل و دقت وارد صحنه انتخابات شوند.

ضرورت حضور کامل ملت ایران در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: 24 خرداد ماه شاهد برگزاری دو انتخابات مهم هستیم که باید از هم‌اکنون آماده این حضور شویم.

وی بیان داشت: چشم جهانیان به ملت ایران دوخته شده و برای پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب باید از اکنون برای شرکت در انتخابات آماده شویم.

عرب‌پور با اشاره به تعدد کاندیداها و گروه‌ها افزود: طرح‌های متفاوتی از سوی کاندیداها مطرح می‌شود که مردم باید بدون اثرپذیری از حرف‌های دیگران و با دید کامل و دقت وارد صحنه انتخابات شوند.

وی مسئولیت را تنها برای خدمت دانست و تصریح کرد: باید توجه کرد که چه کسی می‌تواند کار انجام دهد و جامعه به حضور چه افرادی نیاز دارد.

خطیب جمعه کرمان گفت: کاندیداها نیز اگر می‌دانند فرد دیگری بهتر می‌تواند ارائه خدمت دهد به نفع دیگران کناره‌گیری کنند.

عرب‌پور با اشاره به هزینه‌های تبلیغاتی و زمان زیادی که برای این امر گذاشته می‌شود، بیان داشت: حضور داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری از روی تعارف و وقت‌گذرانی نباشد.

وی افزود: در امر تبلیغات به واقعیت‌ها پرداخته شود، وعده‌های قابل تحقق به مردم بدهیم، اشتباهات و کاستی‌های خودمان را به گردن دیگران نیندازیم.

عرب‌پور اذعان داشت: تخریب رقیب دور از شأن مردم انقلابی و شیعه ایران اسلامی است، انتخابات باید به دور از تنش‌ها و فتنه‌انگیزی رقم بخورد.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز کرمان با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته زن عنوان کرد: دیدگاه اسلام نسبت به زن به عنوان مخلوقی است که در کنار مرد خلقت را تکمیل می‌کند و از کرامت بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: اسلام ملاک برتری انسان‌ها را از یکدیگر تقوا قرار داده و زنان نیز می‌توانند کمال یافته و از مقربان درگاه الهی باشند.

عرب‌پور بیان داشت: اما دیدگاه‌های سکولاریتی و مادی‌گرایی در ظاهر شعار زن‌محوری، آزادی و حقوق زن، اهداف بردگی و سوء‌استفاده‌های مادی و جسمی را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکید اسلام بر حضور زن در خانه و تربیت فرزندان به لحاظ اهمیت موضوع و نقش‌آفرینی در جامعه است.

خطیب جمعه کرمان همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم گفت: ایدئولوژی‌های شهید مطهری در زمانی که فلسفه مارکسیستی در جهان تبلیغ می‌شد با ارائه برنامه‌های دینی حرکت‌های بزرگ را به وجود آورد.

عرب‌پور ابراز داشت: معلمان وظیفه خطیری به عهده دارند، اگر این مسئولیت به خوبی ایفا شود، جامعه به جایگاه رفیعی می‌رسد.

وی عنوان کرد: اخلاق، ادب و رفتار نیز باید به جوانان و نوجوانان تدریس شود.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول