اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری قزوین:

بسیج حقوقدانان باید زمینه امنیت حقوقی مردم را فراهم کند

مدیرکل دادگستری استان قزوین گفت: از جمله انتظاراتی که از بسیج حقوقدانان این استان می‌رود، این است که باید ساز و کارهای امنیت حقوقی را برای مردم استان قزوین ایجاد کند.

بسیج حقوقدانان باید زمینه امنیت حقوقی مردم را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمال انصاری در مجمع بسیج حقوقدانان استان قزوین که در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) استان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال کمک کند تا هر روز در راستای تعمیق، تشکیل و ارتقای سطح نهاد مقدس بسیج و پیشرفت آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج حقوقدانان استان متشکل از فرهیختگان عرصه حقوق است، افزود: سعی خواهیم کرد هر روز شاهد ارتقای وضع ساختاری و ماهیتی بسیج حقوقدانان استان که با همت فرمانده سپاه استان و معاونان وی شکل گرفته است، باشیم.

این مسئول اضافه کرد: امیدوارم شکل‌گیری منسجم‌تر بسیج حقوقدانان در روزی که به نام روز سپاه پاسداران نامگذاری شده است، مبارک‌تر باشد.

رئیس شورایعالی حقوقدانان استان قزوین عنوان کرد: مهم‌ترین هدف تشکیل صنف و بسیج حقوقدانان و انسجام جامعه حقوقی در استان این است که افکار، آرا و تدابیر این جمع بزرگ و فرهیخته در راستای تحکیم مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و ولایت فقیه باشد.

انصاری تصریح کرد: از دیگر اهداف این تشکل جهت‌گیری و تعمیق خدمات به مردم آن هم برای توسعه و خوش‌بینی به نظام است و امیدواریم این نهاد نوپا بتواند پله‌های ترقی و پیشرفت را در این راستا هر چه بهتر و سریع‌تر طی کند.

وی بیان کرد: امیدواریم در قالب تشکل بسیج حقوقدانان استان قزوین بتوانیم در کنار نگاه تخصصی حوزه کار فردی خود از تعمیم و تعمیق اخلاق بسیجی که مهم‌ترین راهبرد تشکیلاتی و منسجم بسیج است، بهره‌مند شویم و در تعمیق امور اخلاقی که از الزامات فردی و شرعی همه ماست برای حرکت روان‌تر در مجموعه‌ای که منسجم‌تر کرده‌ایم، گام برداریم.

این مسئول افزود: تا قبل از شکل‌گیری بسیج حقوقدانان انتظار زیادی در خصوص برنامه‌های تشکیلاتی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی حقوقی نمی‌رفت ولی با شکل‌گیری این تشکیلات که با حضور افراد فرهیخته استان در عرصه حقوق تشکیل شده و در حال توسعه است، انتظار می‌رود منافع این توسعه و ارتقا شامل حال همه مردم استان شود.

مدیرکل دادگستری استان قزوین افزود: این سازوکار نباید تنها یک سازوکار اسمی باشد، بلکه می‌تواند مهم‌ترین برنامه‌ریزی و بهترین برنامه‌ریزی را برای خلاءهایی که آن‌ها را به عنوان جهت‌گیری‌ها و انحراف در مسیر حقوقی مردم تلقی می‌کنیم، باشد.

وی اضافه کرد: هر یک از حقوقدانان بسیجی در جامعه و محیط کاری خود می‌توانند با پیشنهادات منسجم خود برنامه‌ها و راهکارهای مناسبی را ارائه دهند و با آسیب‌شناسی در مجموعه‌ای که در آن مشغول فعالیت هستند موانع و جهت‌گیری‌های انحرافی را بشناسند و برای اصلاح امور از طریق آموزش و اصلاح گام بردارند.

این مسئول ادامه داد: اگر بتوانیم در این راستا گام‌های جدی‌تر و بهتری برداریم خواه ناخواه آنچه را که از رسالت کاری ما انتظار می‌رود به تدریج محقق می‌شود.

رئیس شورایعالی حقوقدانان استان قزوین تصریح کرد: اگر هم به این تشکیلات نگاه اسمی و شکلی داشته باشیم، طبیعی است انتظاری که از این تشکل حقوقی فرهیخته در استان وجود دارد، محقق نشود.

انصاری بیان کرد: امیدوارم با وجود افراد فرهیخته‌ای که صاحب اندیشه‌های بزرگی در استان هستند و توانمندی‌ها و نفوذ کلام بسیار خوبی در مجامع مختلف دارند این حلقه ارتباطی موجود را با یک نگاه عمیق‌تر هرچه بهتر برقرار کنند تا همگان از منافع این تشکل استفاده کنند.

وی افزود: با این مهم می‌توان خوش‌بینی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیشتر کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر رسالت بسیج و سپاه تغییر کرده است، گفت: رسالت سپاه و بسیج در برهه‌ای از زمان جنگ سرد بود ولی اکنون که درگیر جنگ نرم و مقابله با بحران‌ها و توطئه‌ها هستیم سیاست‌ها تغییر کرده و به تبع آن وظایف این نهاد مقدس نیز تغییر کرده است.

رئیس شورای عالی حقوقدانان استان قزوین تصریح کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدامات نرمی را علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران شکل داده‌اند و هزینه‌های هنگفتی را نیز در این راستا بر مملکت وارد می‌کنند.

انصاری افزود: بنابر این در چنین شرایطی که کشور در آن قرار گرفته است، شکل‌گیری این تشکیلات می‌تواند دغدغه‌های حقوقی که در استان وجود دارد را به حداقل برساند و توفیقاتی را که مورد انتظار است محقق شود.

وی خطاب به حقوقدانان استان گفت: از حداکثر ظرفیت خود برای کمک به مردم استفاده کنید و مردم استان را در گستره کاری بزرگی که دارید یاری کنید و به تقویت مبانی کلیت بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص بسیج حقوقدانان که قشری متفاوت و در عین حال فرهیخته و برجسته است، بپردازید.

انتهای پیام/77010/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول