اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سردار احمدیان

یادواره شهدای خلیج‌ فارس در دانشگاه هرمزگان برگزار می‌شود

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان از برگزاری یادواره شهدای خلیج‌ فارس با حضور رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران در این دانشگاه خبر داد.

یادواره شهدای خلیج‌ فارس در دانشگاه هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره خلیج فارس با اشاره به اینکه یادواره شهدای خلیج‌ فارس پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: یادواره شهدای خلیج‌ فارس در راستای دفاع از هویت‌ سیاسی و دینی خلیج‌ فارس و پاسداشت شهدای این منطقه با مشارکت دفتر نهاد و بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان در سالن فرهنگ این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: هر بحثی که در ساختار حکومت اسلامی شکل گرفته هم جنبه سیاسی و هم جنبه دینی دارد، نمی‌توان گفت این بحث صرفاً سیاسی یا صرفاً دینی است.

میرزایی با اشاره به اهمیت هویت دینی و سیاسی خلیج‌ فارس بیان داشت: خلیج‌ فارس دارای سابقه و قدمتی به قدمت و تاریخ ایران اسلامی است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه همان طور که ما به‌ عنوان یک مسلمان باید از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم به همان اندازه از برابر محورهای دینی آن نیز مسئول هستیم و نباید از آن غافل باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه در فکر توطئه‌چینی برای زیر سئوال بردن هویت خلیج‌ فارس است، ادامه داد: منفعلانه عمل کردن در برابر مباحث خلیج‌ فارس باعث می‌شود خیلی چیزها را از دست بدهیم و منظور این جا فقط هویت ارضی نیست، بلکه ماهیت معنوی و استقلالی کشور نیز زیرسئوال می‌رود.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود ماهیت خلیج‌ فارس را شهدای این منطقه عنوان کرد و افزود: شهدای خلیج‌ فارس انسان‌هایی پاک و ولایت‌مدار بودند که قهرمانانه از این منطقه دفاع کردند و مظلومانه در این دریا به شهادت رسیدند.

10 اردیبهشت ماه که مصادف با سالگرد اخراج استعمارگران از خلیج فارس و به ویژه جزیره هرمز است به پیشنهاد جعفر مرادی شهدادی در تقویم ملی ایران به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

هر ساله به مناسبت این روز در اقصی نقاط کشور و به ویژه استان‌های ساحلی برنامه‌هایی در قالب همایش و جشنواره با هدف پاسداشت نام خلیج فارس برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی خلیج فارس که تا چند روز دیگر دور سوم خود را تجربه خواهد کرد، یکی از بزرگترین این برنامه‌هاست که با بخش‌های مختلف در سراسر ایران برگزار می‌شود.

مراسم پایانی این جشنواره که برگرفته از تجلیل از برترین‌های مسابقات مختلف آن است، در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88007/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول