اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمان عنوان کرد

ضرورت درج نام کارگران قرارداد ساعتی در فهرست بیمه

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: نام افرادی که با عنوان قرارداد ساعتی در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتغال می‌یابند باید در فهرست حق بیمه درج شود.

ضرورت درج نام کارگران قرارداد ساعتی در فهرست بیمه

اسماعیل زمانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نام افرادی که با عنوان قرارداد ساعتی در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتغال می‌یابند باید در فهرست حق بیمه درج شود.

وی افزود: کارفرمایان این افراد مکلف هستند، حق بیمه آنان را بر اساس روزهای کارکرد، بدون در نظر گرفتن ساعت‌های کارکرد روزانه، بر مبنای حقوق پرداختی و با رعایت حداقل و حداکثر دستمزد کسر حق بیمه به سازمان ارسال و پرداخت کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: حق بیمه وجوهی است که به حکم قانون تأمین اجتماعی و برای استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی به سازمان پرداخت و شامل 30 درصد مزد یا حقوق است که هفت درصد آن به عهده بیمه شده، 20 درصد به عهده کارفرما و سه درصد به وسیله دولت تأمین می‌شود.

وی در زمینه اینکه چه مواردی از دریافتی‌های بیمه‌شدگان مشمول کسر حق بیمه است، ادامه داد: به استثنای مزایای نقدی بازخرید مرخصی، کمک عایله‌مندی، هزینه سفر و فوق‌العاده مأموریت، عیدی، کمک هزینه مسکن و خواربار در ایام بیماری، حق شیر، حق‌التضمین، خسارات اخراج و مزایای پایان کار، هر گونه مزایای نقدی که با هر عنوان به بیمه‌شدگان پرداخت شود، مشمول کسر حق بیمه است.

زمانی‌فر ادامه داد: کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی از نخستین روز اشتغال در کارگاه، مشمول مقررات قانونی هستند و کارفرما مکلف است نسبت به ارسال فهرست و پرداخت حق بیمه آنان اقدام کند.

وی عنوان کرد: در صورت خودداری کارفرما از تکالیف قانونی خود، کارگران می‌توانند، مراتب را به نزدیک‌ترین شعبه تأمین اجتماعی به محل کارگاه اطلاع دهند و ضمن ارائه مدارک لازم نسبت به تکمیل فرم بررسی ادعای بیمه شده اقدام کنند.

زمانی‌فر در ارتباط با افرادی که همزمان با اشتغال در یک مؤسسه دولتی و با وجود داشتن دفترچه بیمه خدمات درمانی خواستار قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: تمام افراد شاغل در مؤسسات و دستگاه‌های دولتی نظام حمایتی خاص که به سبب وضعیت استخدامی خود زیر پوشش نظام حمایتی مؤسسه محل اشتغال خود قرار می‌گیرند از شمول مقررات قانون تأمین اجتماعی خارج بوده و پرداخت حق بیمه آن‌ها به طور همزمان به سازمان تأمین اجتماعی فاقد وجاهت قانونی است.

وی تصریح کرد: به موجب ماده 42 قانون برنامه سوم توسعه تنفیذی در ماده 103 قانون برنامه چهارم، امکان تغییر نظام بیمه‌ای شاغلان مشترک هر یک از صندوق‌ها با رعایت ضوابط مقرر امکانپذیر است.

زمانی‌فر افزود: متقاضیان عضویت در صندوق تأمین اجتماعی برای آگاهی از ضوابط مربوطه از جمله میزان مابه‌التفاوت متعلقه، نحوه تأثیر سوابق منتقله برای بهره‌مندی از مزایای مقرر در قانون می‌توانند به شعب مربوطه سازمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول