اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

افتتاح سامانه الکترونیکی پرداخت حق بیمه کشاورزان استان بوشهر

بیست و پنجمین سامانه الکترونیکی پرداخت حق بیمه (دما) اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر راه‌اندازی شد.

افتتاح سامانه الکترونیکی پرداخت حق بیمه کشاورزان استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور پیش از ظهر امروز در این آیین گفت: با افتتاح این سامانه الکترونیکی از این پس روستاییان و عشایر متقاضی می‌توانند برای پرداخت حق بیمه‌های خود از طریق تلفن همراه، موعد پرداخت حق بیمه را به همراه یک شناسه 18 رقمی دریافت و برای پرداخت آن به شعبه بانک کشاورزی مراجعه کنند.

سید مجید موسویان در آیین راه‌اندازی سامانه الکترونیکی پرداخت حق بیمه (دما) در بوشهر افزود: رفع مشکلات بیمه شدگان برای پرداخت حق بیمه و مراجعه آنها به کارگزاری‌ها و دفا‌تر بیمه اجتماعی روستایی و عشایر و همچنین دریافت زمان پرداخت حق بیمه از مزایای این سامانه هوشمند است.

وی اضافه کرد: سامانه دما با هدف یکسان سازی خدمات بین روستاییان و سایر افراد زیرپوشش صندوق‌های بیمه راه‌اندازی شده است.

موسویان یادآور شد: پیش از راه‌اندازی صندوق بیمه روستاییان و عشایر، مشکلاتی برای تامین نیازهای روستاییان به خصوص در سال‌های پیری و از کار افتادگی وجود داشت که صندوق بیمه عشایر و روستاییان با هدف کاهش این مشکلات راه‌اندازی شده است.

وی واگذاری صندوق به تشکل‌های عشایری، رویت سوابق بیمه روستاییان و افتتاح سامانه متمرکز الکترونیکی برای تمامی اقشار با ارسال کدملی به سامانه 300027 و گرفتن سوابق بیمه‌ای از این طریق را از جمله اقدامات در تسهیل خدمات به عشایر و روستاییان توسط صندوق بیمه اعلام کرد.

موسویان گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر در اجرای اصل 29 قانون اساسی و به‌منظور پرکردن خلاء بیمه‌ای بخش قابل توجهی از جامعه یعنی روستاییان و عشایر که تولید کننده بخش عظیمی از نیازهای کشور هستند راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: روستایان و عشایر با افتتاح این صندوق می‌توانند همانند دیگر اقشار جامعه در سن بازنشستگی، ازکارافتادگی و یا در زمان فوت از مستمری بازماندگان استفاده کنند و لازم نیست از خدمات حمایتی دستگاه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/66006/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول