اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های جلسه شورای شهر اردبیل

انتقاد شورای شهر اردبیل از افزایش 95 درصدی سهم بیمه ساخت و سازها

دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر اردبیل با انتقاد نمایندگان مردم در پارلمان محلی در خصوص افزایش بی‌رویه سهم تامین اجتماعی و بیمه مرتبط با ساخت و سازهای شهری همراه بود.

انتقاد شورای شهر اردبیل از افزایش 95 درصدی سهم بیمه ساخت و سازها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس شورای شهر اردبیل در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر که با حضور اعضا صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: هزینه بیمه ساخت و ساز که پیش از این 300 هزار تومان بوده افزایش 95 درصدی پیدا کرده به طوری که تامین اجتماعی کار خاصی را نیز در بحث‌های نظارتی و بیمه‌ای انجام نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش نرخ بیمه نه راضی‌کننده کارگر و نه کارفرماست و هیچ تضمینی نیز برای کار مناسب‌‌تر آنها نمی‌باشد.

جواد زنجانی یادآور شد: ما از نمایندگان استان انتظار داریم از طریق مجلس قانون جدید بیمه تامین اجتماعی را در افزایش سهم خود از ساخت و سازها تعدیل کنند چرا که افزایش بی‌رویه در این حوزه به رکود ساخت و سازها دامن زده و جلوی اشتغال مولد را نیز می‌گیرد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به تنوع اشتغال در حوزه ساخت و سازها به ویژه اشتغال یک هزار نفری در گروه‌های مختلف مسکن این افزایش بی‌رویه سهم بیمه از ساخت و سازها یک رکود تدریجی را در این حوزه رقم می‌زند.

افزایش قیمت قیر به عمران شهری ضربه می‌زند

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بالاترین هزینه شهرداری مربوط به خرید قیر و ذخیره‌سازی آن است، بیان داشت: امسال 40 میلیارد تومان نسبت به خرید قیر برنامه‌ریزی صورت گرفته ولی با افزایش نرخ به نظر می‌رسد این میزان تامین‌کننده احتیاج ما نباشد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه کشور ما خود تولید‌کننده قیر بوده و معلوم نیست به چه دلیلی افزایش 100 برابری اعمال شده است، افزود: این افزایش، عمران شهری و توسعه آسفالت‌ریزی را به جد تهدید می‌کند.

زنجانی تصریح کرد: شهرداری‌ها با چه منابع اعتباری و در‌آمدی می‌توانند با این افزایش، قیر تهیه کرده و نیاز واحدها را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با انتقاد از بلاتکلیفی وضعیت بیمه مشاغل و حمایت از کارگران و کارفرمایان گفت: پیش از این دولت از واحدهای تولیدی کوچک با اعمال قوانین معافیت بیمه‌ای حمایت می‌کرد ولی این حمایت به دلایل مختلفی لغو شده است.

جواد قرآن‌نویس ادامه داد: معلوم نیست این افزایش و نرخ‌های جدید بیمه‌ای چگونه اعمال شده است در حالی که مدام شعار حمایت از تولید را سر می‌دهند ولی به هیچ‌وجه به فکر کارگر و کارفرما نیستند.

وی تاکید کرد: در این اوضاع و احوال حمایت از تولید بی‌معناست و هیچ تضمینی وجود ندارد که کارگر و کارفرما هماهنگ عمل کنند و یا واحدهای تولیدی متضرر نشوند.

انصراف دو نماینده شورا از عضویت مجدد در پارلمان محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما این جلسه شورای شهر اردبیل حاشیه‌های انتخاباتی جالبی نیز داشت که جواد قرآن‌نویس و علیرضا دباغ عبداللهی به صراحت اعلام کردند که در انتخابات شورا ثبت‌نام نکرده‌اند.

قرآن‌نویس و دباغ عبداللهی که دلی پر از درد و رنج داشتند در حالی که آه می‌کشیدند خطاب به خبرنگاران گفتند بنویسید که ما نیامدیم در حالی که از پایگاه رای نیز برخوردار بودیم.

در این جلسه دیگر اعضا نیز به شوخی ثبت‌نام همدیگر را تبریک گفته و از مصمم بودن برای عضویت در شورای چهارم خبر دادند.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول