اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فارس عنوان کرد

پوشش بیمه‌ای برای 86 هزار خانوار روستایی و عشایری فارس

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: از 251 هزار خانوار روستایی و عشایری فارس 86 هزار خانوار زیر پوشش بیمه هستند.

پوشش بیمه‌ای برای 86 هزار خانوار روستایی و عشایری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد ذوالانوار ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی سامانه مجازی دریافت متمرکز حق بیمه در روستاهای استان فارس اظهار داشت: 37 درصد جمعیت مشمول این استان پوشش بیمه روستایی دارند و 63 درصد که بیمه نیستند حدود 160 هزار خانوار را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: یکی از افتخارات صندوق این است که عوامل و کارگزاران را از میان دهیاران و مدیرانی که از جنس مردم هستند انتخاب می‌کند.

این مسئول ادامه داد: صندوق بیمه روستایی ساختمان و دفتر و خودرو ندارد و به بیت‌المال وابسته نیست و مسئولان تعاونی و دهیاران در بافت روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و از مشکلات آنان فارغ نیستند.

وی بیان کرد: سامانه پرداخت حق بیمه روستایی در چند استان راه‌اندازی شده است و به این ترتیب اطلاعات به روز و حق‌الزحمه‌ها دقیق محاسبه می‌شود و اطلاعات افراد از بین نمی‌رود.

ذوالانوار تصریح کرد: صندوق سال 84 تاسیس شد و هدف از تاسیس آن این بود که خدماتی که در شهرها ارائه می‌شد در روستاها نیز انجام شود.

وی ابراز داشت: این اتفاق به همت دولت نهم محقق شد که همان‌طور که شهری‌ها از بیمه بازنشستگی و مستمری بازنشستگی برخوردار بودند روستائیان نیز از این موضوع بهره ببرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فارس اضافه کرد: روستا محور تولید است و کشاورزی مانند صنعت خودرو نیست که اگر تعطیل شود اتفاقی رخ ندهد، بلکه با توجه به استراتژیک بودن بخش کشاورزی لازم بود که توجه لازم به فعالان این بخش صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوسوم حق بیمه روستائیان را دولت با یارانه پرداخت می‌کند و با توجه به پرداخت تنها یک‌سوم از حق بیمه توسط خود افراد، دهیاران برای آگاه‌سازی در مورد فواید بیمه باید برای روستائیان برنامه داشته باشند.

به گزارش فارس، در این مراسم سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه (دما) در استان فارس راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول