اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی سامانه «دما» در بوشهر صورت گرفت

دریافت اطلاعات بیمه‌ای روستاییان و عشایر از طریق سامانه دما

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه دما، روستاییان و عشایر می‌توانند اطلاعات بیمه‌ای خود را از طریق این سامانه دریافت کنند.

دریافت اطلاعات بیمه‌ای روستاییان و عشایر از طریق سامانه دما

سیدمجید موسویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه این استان بیست و پنجمین استان کشور است که به این سامانه مجهز شده است، افزود: این سامانه، تمام اطلاعات روستاییان و عشایر بیمه شده و افراد تحت تکفل آن‌ها، شامل اطلاعات هویتی، مشخصات شناسنامه‌ای و اطلاعات پرداخت‌های آنان را ارائه می‌دهد.

به گفته وی، دسترسی به این سامانه از دو راه تلفن همراه و ورود به پایگاه اطلاع رسانی این صندوق امکان‌پذیر است.

موسویان اظهار کرد: روستاییان بیمه شده با ارسال کد ملی به شماره 300027 می‌توانند اطلاعات مربوط به پرداخت‌های قبلی، آینده، ماه جاری و تاخیرهای خود را دریافت کنند.

موسویان، تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق را 37 درصد جمعیت مشمول این صندوق، برابر با یک میلیون و 120 هزار خانوار بیان کرد و گفت: در کشور سه میلیون نفر مشمول عضویت در این صندوق هستند که این افراد اختیاری بیمه می‌شوند.

به گفته وی، در استان بوشهر از 37 هزار و 800 خانوار مشمول صندوق بیمه، تاکنون 20 درصد جمعیت این استان برابر با 7580 خانوار تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور اضافه کرد: این صندوق برای سه موقعیت بیمه شدگان مستمری تدارک دیده که شامل دوران کهنسالی، از کارافتادگی و فوتی است.

وی ادامه داد: در کشور 15 هزار خانوار به دلیل فوتی و از کارافتادگی، از صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول