اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان خبر داد

ارائه خدمات به یک میلیون بیمه شده در کرمان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: ارائه خدمات تأمین اجتماعی به بیش از یک میلیون نفر بیمه شده در استان کرمان انجام شده است.

ارائه خدمات به یک میلیون بیمه شده در کرمان

اسماعیل زمانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در زمینه فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمه اظهار داشت: همکاران ما در سازمان با توجه به حجم وسیع ارباب‌رجوع همه با عشق و علاقه و بدون هیچ ادعایی در حال ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستند.

وی در ارتباط با تعاملات بسیار مثبت با نمایندگان مجلس در شهرستان‌های استان کرمان افزود: عملکرد فرمانداران و نمایندگان مجلس در بحث تأمین اجتماعی و حمایت‌های آنان از سازمان بسیار مفید بوده که هم سازمان و هم بیمه شده نفع برده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق‌بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

وی عنوان کرد: جمعیت زیر پوشش این سازمان شامل 7 میلیون و 100 هزار نفر بیمه شده و نزدیک به یک میلیون نفر مستمری‌بگیر است که با در نظر گرفتن افراد خانواده بیمه‌شدگان، جمعیت زیر پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از 27 میلیون نفر می‌رسد.

زمانی‌فر تصریح کرد: بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست.

وی عنوان کرد: به همین دلیل، دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار زیر پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی باشد.

زمانی‌فر اظهار داشت: تکیه‌گاه اصلی این سازمان مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: اصول و مبانی بیمه‌گری این سازمان به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با اهداف کلان نظام اقتصادی کشور همسویی کامل وجود دارد.

زمانی‌فرد اظهار داشت: از یک سو رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی موجب افزایش جمعیت زیر پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان و از سوی دیگر پوشش بیمه‌ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر، ایجاد امنیت روحی و سلامت جسمی و در نهایت ارتقای بهره‌وری نیروی کار منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: همه عواملی که فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی اثرگذار است و از جمله این عوامل می‌توان به بحران بیکاری، افزایش نرخ سالمندی، بی‌ثباتی در فعالیت‌های اقتصادی، افزایش حوادث و سوانح در کشور و رشد روزافزون هزینه‌های درمان اشاره کرد.

زمانی‌فر یادآور شد: تعهدات این سازمان برابر استانداردهای تعیین شده به وسیله سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی تنظیم شده و بالاترین حد این استانداردها را در بر می‌گیرد و چگونگی تحقق این تعهدات و ارائه خدمات به وسیله این سازمان را قانون معین کرده است.

وی مهم‌ترین تعهدات و خدمات سازمان تأمین اجتماعی بر مبنای قانون تأمین اجتماعی و مقررات مربوط به آن را شامل حمایت در برابر حوادث، بیماری‌ها و بارداری، مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی و کمک هزینه ازدواج برشمرد.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول