اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد

وجود بیش از 1.2 میلیون خانوار بیمه شده در میان کشاورزان

مدیرعامل سازمان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و 120 هزار خانوار بیمه شده از کشاورزان در سطح کشور وجود دارد.

وجود بیش از 1.2 میلیون خانوار بیمه شده در میان کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید مجید موسویان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر در پرداخت بیمه اختیاری، انفرادی و خویش‌فرمایی در گام نخست با شکست مواجه شد ولی این بار با ورود دولت در نقش کارفرما، پرداخت دو سوم از حق بیمه، دریافت یک سوم حق بیمه از روستاییان و عشایر و اجرای روش‌های اجرایی نوین از جمله برون‌سپاری و واگذاری اجرا به خود روستائیان در قالب شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و دهیاری‌ها موفق شد برای نخستین بار 37 درصد از جمعیت مشمول طرح را جذب کند.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و 120 هزار خانوار بیمه شده در سطح کشور وجود دارد و قم با 72 درصد و مرکزی با 69 درصد بیمه شده به‌ عنوان استان‌های اول و دوم شناخته شد‌ند.

موسویان تصریح کرد: استان بوشهر از مجموع 37 هزار و 800 خانوار مشمول طرح تاکنون تنها 7 هزار و 580 خانوار را زیر‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برده که این میزان تنها 20 درصد از جمعیت را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: با این آمار استان بوشهر با وجود اینکه قطب اقتصادی کشور و استانی حادثه‌خیز بوده ولی در زمینه زیرپوشش بردن صندوق بیمه استان بیست و هشتم کشور است.

موسویان یادآور شد: هم‌اکنون 15 هزار خانوار به ‌دلیل فوت سرپرست و از کار افتادگی سرپرست، مستمری بازماندگان از کارافتادگی می‌گیرند که این جمعیت در استان بوشهر 36 خانوار هستند.

انتهای پیام/66006/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول