اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان خبر داد

تجلیل از 1600 مادر شهید در استان زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: از یک‌هزار و 600 مادر شهید در استان زنجان تجلیل می‌شود.

تجلیل از 1600 مادر شهید در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش شامگاه سه‌شنبه در جلسه تجلیل از همسران و مادران شهدای استان زنجان، اظهار کرد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین مادر حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان روز تجلیل از همسران و مادران شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تکریم و گرامیداشت مادران و همسران شهدا از اهداف این روز است، افزود: برای نخستین بار شورای عالی فرهنگی این روز را به عنوان روز گرامیداشت مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده است.

*تجلیل از 125 مادر و همسر شهید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تجلیل از 125 مادر و همسر شهید در این مراسم تصریح کرد: از 47 همسر و 78 مادر شهید امروز به صورت نمادین تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از مادران و همسران شهید تا پنج‌شنبه این هفته با برگزاری برنامه‌های مختلف ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از یک‌هزار و 600 مادر شهید در استان زنجان تجلیل می‌شود.

*تجلیل از 800 همسر شهید

نیک‌بخش با اشاره به تجلیل از 800 همسر شهید در استان زنجان در هفته جاری یادآور شد: مادران دو شهید، مادران فرماندهان و سرداران شهید دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مادران شهدایی که متولیان راه‌اندازی حسینیه‌های شهید در محلات هستند نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند، تصریح کرد: 50 حسینیه شهید در سطح استان توسط مادران شهدا راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تجلیل از مادران شهیدی که تنها دارای یک فرزند شهید ذکور هستند، گفت: از مادران شهدای معلم نیز به مناسبت هفته معلم تجلیل می‌شود.

*مادران و همسران شهدا دین خود را ادا کرده‌اند

نیک‌بخش با بیان اینکه شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش بسزایی دارند، افزود: مادران و همسران شهدا نیز در این راه دین خود را به خوبی ادا کرده‌اند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: تجلیل از مادران و همسران شهدا از وظایف همه افراد جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه مادران، پدران و فرزندان شهدا همچون قهرمانان صدر اسلام هستند، افزود: باید همواره روحیه جهاد و شهادت در جامعه ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/73003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول