اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر اعلام کرد

مقاوم‌سازی 400 واحد مسکن روستایی در نیر

فرماندار شهرستان نیر از مقاوم‌سازی 400 واحد مسکن روستایی در این شهرستان با اولویت توجه جدی به عمران و سیمای شهری خبر داد.

مقاوم‌سازی 400 واحد مسکن روستایی در نیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر فخرالدین زاهد ‌در جلسه گرامیداشت هفته بنیاد مسکن در جمع مسئولان و مدیران بنیاد مسکن نیر اظهار داشت: در یک اقدام مناسب دولت خدمتگزار از سال 84 پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی را به صورت گسترده آغاز کرده به طوریکه سالانه بیش از 100 تا 150 واحد مسکن در این شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه سال جدید نیز به زودی ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: شهرستان نیر از جمله مناطقی است که به صورت 100 درصد توانسته سهمیه سال 91 خود را جذب کرده و از طریق بانک‌ها پرداخت تسهیلات در مراحل تعیین شده به انجام رسیده است.

زاهد خاطر نشان کرد: اجرای طرح بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از طرح‌های موفقی است که ثمره آن دغدغه کمتر در برابر آسیب‌ها و همچنین زیباسازی فضای روستایی است که خود می‌تواند به جذابیت توسعه گردشگری طبیعی و اکوتوریسم کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه این شهرستان رتبه برتر را در مقاوم‌سازی مساکن روستایی به دست آورده است، اضافه کرد: ما حتی بیشتر از سهمیه خودمان توانستیم واحدهای مسکونی روستایی را با دوام و مقاوم کنیم که به نظر می‌رسد اجرای آن همچنان از اولویت‌ها و جذابیت کار در روستاها باشد.

وی بیان کرد: مناطق روستایی ما باید به فرصت کار و تلاش و همچنین نظافت و رسیدگی مطلوب در تمام حوزه‌ها تبدیل شود چرا که هر چقدر روستاهای ما آراسته‌تر باشند به همان میزان حضور گردشگران و مسافران فصول مختلف نیز در این مناطق بیشتر می‌باشد.

فرماندار نیر گفت: امروزه با تلاش دولت خدمتگزار از تمام مناطق روستایی بوی عمران، آبادانی، کار و تلاش مضاعف می‌آید که در صورت همکاری روستاییان مقاوم‌سازی مسکن و اجرای طرح هادی با سرعت انجام شده و خود روستاییان از منافع آن بهره می‌گیرند.

زاهد زلزله‌خیز بودن منطقه و سابقه تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی در زلزله سال‌های گذشته را یادآور شد و ادامه داد: نیر بر روی گسل زلزله واقع شده و ضرورت دارد با مقاوم‌سازی هر چه بهتر و بیشتر بتوانیم زمینه‌های یک حرکت جهشی و مناسب را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها در سال‌های اخیر در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی نیز داشته است، افزود: این روند نشان می‌دهد ما بیش از هر زمان دیگر می‌توانیم به رونق اقتصادی در این مناطق امیدوار باشیم.

تحویل 200 واحد مسکن مهر در کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر نیز از واگذاری 200 واحد مسکن مهر به متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان خبر داد.

علیرضا حسینی با بیان اینکه این پروژه‌ها همزمان با سفر رئیس جمهور و به صورت متمرکز افتتاح می‌شود، تصریح کرد: مسایل مربوط به تأمین اجتماعی، مالیات، اجرای محوطه، افزایش تسهیلات و افزایش دوران مشارکت انجام شده و اعضای تعاونی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ساخت فضاهای ورزشی، فرهنگی و مدارس را از اولویت مجتمع‌های مسکونی مهر اعلام کرد و اظهار داشت: بالغ بر 750 میلیون تومان برای آماده‌سازی، اعتبار بلاعوض از سوی دولت تأمین شده و واحدهای مسکونی تکمیل شده تحویل مردم می‌شود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: 411 واحد مسکن مهر در گیوی علیا و سفلی در حال احداث است که حدود 51 واحد آن تاکنون بلاتکلیف بوده و مابقی یا در مرحله افتتاح است و یا اینکه پروژه‌ها به مرحله افتتاح رسیده است.

انتهای پیام/62004‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول