اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

مقاوم‌سازی مسکن روستایی 470 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی به همت دولت خدمتگزار بیش از 470 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی 470 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در مراسم افتتاح طرح بزرگ هادی روستایی در ملا کندی پارس‌آباد اظهار داشت: در کنار پرداخت این میزان تسهیلات بانکی از طریق دولت، مقاوم‌سازی مسکن روستایی به همراه آورده اشخاص اجرایی شده و اطمینان‌بخشی در این حوزه ارتقا یافته است.

وی با یادآوری اینکه بیش از 60 درصد مساکن کم‌دوام روستایی در سطح استان مقاوم‌سازی شده است از تکمیل طرح بهسازی 41 هزار واحد مسکن در سطح استان خبر داد.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه برای ساخت این واحدها بیش از چهار هزار و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: با اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه همچنان عملیاتی کردن طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از اولویت‌های جدی است، تصریح کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان اردبیل، طرح مقاوم‌سازی را در حقیقت عامل پیشگیرانه می‌دانیم تا آسیب‌های احتمالی در این حوزه به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بیش از 450 هزار نفر از هموطنان ساکن در استان اردبیل در مناطق روستایی سکنی گزیده‌اند، خاطرنشان کرد: برای ایمن‌بخشی به سکونت‌گاه‌های این میزان جمعیت، اولویت با مقاوم‌سازی و تحکیم بنا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه بیان کرد: در هفت سال گذشته سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده که این رقم به طور متوسط در استان اردبیل بیش از 10 هزار واحد در طول سال بوده است.

حاج‌علیزاده یادآور شد: رغبت و علاقمندی روستاییان برای بهره‌مندی از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن بسیار مطلوب و مناسب است و به نظر می‌رسد همین روند می‌تواند جذابیت‌های بیشتری را فراهم کند.

وی در پایان گفت: ما در کنار تولید مسکن با دوام روستایی سعی داریم در مناطق حاشیه شهرها و همچنین شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز به تولید مسکن مهر اقدام کنیم تا بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات ساکنان این مناطق در بهره‌مندی از سرپناه مناسب برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول