اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس:

ماندگاری روستاییان ثمره طرح‌های عمرانی و مقاوم‌سازی مسکن است

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ماندگاری روستاییان در محل سکونت‌گاه‌های خودشان از ثمرات و فواید اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی و عمران و آبادانی این مناطق است.

ماندگاری روستاییان ثمره طرح‌های عمرانی و مقاوم‌سازی مسکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند عصر امروز در مراسم افتتاح طرح‌ هادی روستای ملا کندی پارس‌آباد اظهار داشت: یکی از اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار در هفت سال گذشته طرح حمایت از روستاییان با پرداخت تسهیلات در جهت با دوام کردن واحدهای سکونتی است که این خود به ایمنی و آرامش زندگی در مناطق روستایی و محروم کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در این طرح عظیم و گسترده اکثر روستاییان خود را مؤظف کردند تا واحدهایشان را نوسازی کنند، تصریح کرد: این نوسازی به بهتر شدن سیمای روستاها و همچنین کاهش تلفات و آسیب‌ها هم در حوزه انسانی و هم دامی کمک کرده و در برابر زلزله و دیگر حوادث ناگوار یک ایمنی و اطمینان‌بخشی برای هموطنان به وجود آورده است.

برومند با اعلام اینکه در شهرستان پارس‌آباد و در 7.5 سال گذشته مقاوم‌سازی شش هزار و 330 واحد شروع شده است، خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد این واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون پنج هزار و 800 واحد مسکن روستایی کم دوام در شهرستان مرزی پارس‌آباد به مرحله مقاوم‌سازی رسیده و یک اطمینان خاطری را در بین هموطنان برای سکونت در مناطق روستایی شاهد هستیم.

وی از پرداخت بیش از 53 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان در این مدت خبر داد و بیان کرد: فعالیتی که ستاد حساب 100 امام در قالب مجموعه بنیاد مسکن انجام می‌دهد کار ماندگاری است که هیچ وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز افتخار بنیاد مسکن تولید مسکن برای متقاضیان است، یادآور شد: در این زمینه نیز در شهرهای اصلاندوز و تازه‌کند ساخت 350 واحد مسکن در دستور کار قرار گرفته که تاکنون برای 280 واحد پایان کار صادر شده است.

برومند یکی دیگر از خدمات بنیاد مسکن را اجرای طرح هادی در مناطق روستایی و محروم اعلام کرد و ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی روستا به اشتغال مولد و همچنین توانمندسازی روستاها کمک کرده است.

وی از برخورداری 14 روستای این شهرستان در یک سال گذشته از طرح هادی با تخصیص یک میلیارد و 443 میلیون تومان خبر داد و گفت: طرح هادی روستای ملا کندی نیز شروع شده است و امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه گسترده در اولین فرصت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته گرامیداشت حساب 100 امام و بنیاد مسکن طرح هادی روستای ملا کندی پارس‌آباد با پوشش جمعیتی 220 خانواری که از سال 86 شروع شده بود به بهره‌برداری رسید که برای اجرای آن بیش از 163 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/62006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول